Abstract: The Scholarship of Teaching and Learning (SoTL) empowers educators through the systematic exploration and dissemination of teaching practices and their impact on students’ learning
הבלתי נמנעות של הבינה המלאכותית בחינוך בעתיד תקציר: גישה אופטימית (גם אם מפחידה קצת) טוענת כי למרות השינוי המהותי שעומד בשערינו בעקבות כניסת הבינה המלאכותית,
Regulation of Collaborative Learning and Chemical Thinking in a Collaborative Dynamic Learning Environment This study investigates collaborative regulation of learning and chemical thinking during an
שלום רב, הינכם מוזמנים להשתתף בכנס מס' 1 בנושא "רציפות חינוכית בזמן משבר מתמשך" שיתקיים בתאריך 8.9.2024 בשעות 9:00-15:00 בפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון. מצורף
סמינר: תפיסות ופרקטיקות בחשיבה ביקורתית בחינוך מדעי והנדסי מנקודת מבט תרבותית. The Conception and Practice of Critical Thinking in Science and Engineering Education from a
בין שיקוף להבניה: בינה מלאכותית (AI) כאוריינטליזם חדש? ד״ר האמה אבו-קשק, ודר' מייק דהאן, המכללה האקדמית ספיר. תקציר: בהרצאה "בין שיקוף להבניה: בינה מלאכותית (AI)
פיתוח מודעות אתית בבינה מלאכותית בקרב מהנדסי ומדעני העתיד דר' מאיה אושר- עמיתת מחקר. תקציר: בעוד שטכנולוגיית הבינה המלאכותית הופכת לנפוצה בתחומים רבים, חשוב לשקול
היבטים רגשיים-חברתיים בלמידה שיתופית של מורות: הזדמנויות ואתגרים. פרופ/ח דנה ודר וייס, אונ' בן גוריון בנגב. מארחת פרופ/ח שולי קפון תקציר: בעשורים האחרונים גוברת ההסכמה
תפיסות וסוגי ידע של מורי מדעים בתהליכי למידה והוראה בהכוונה עצמית באמצעות מטלות מקוונות סמינר סיום דר': בעז הדס. מנחה: פרופ/א יהודית דורי. תקציר: למידה
עד היעד הבא – יזמות, חינוך ומגדר- גב' הדר רייס מארחת פרופ' אורית חזן תקציר: בהרצאה נבחן את נושא היזמות החינוכית דרך סיפור היזמות של
Dragons and Walls: Representation of the Separation Wall in Palestinian and Israeli Children's Literature Dr. Loaay Wattad, Tel-Aviv University מארחת דר' אריג' מואסי Abstract In
Abstract In this guest talk, we will explore the intricate and impactful ways in which Israeli and Palestinian children's literature depicts the Separation Wall, a
מציגות: גל שטרן, שקד דברן זיוון, לירון שוורץ אביעד, אביה בן ארי, נטע דגן.
ההשתתפות בחינם אך מותנית ברישום מראש https://forms.office.com/r/wHi6N6NkzC
Professional Learning Communities (PLCs) as a Professional and Social Platform to Support Chemistry Teachers Advisors: Dr. Shirly Avargil* and Dr. Jenna Koenen** * Faculty of Education
תקציר: ההוראה המסורתית בלימודי התמחות ברפואה, שרובה ממוקדת-מורה, שמה דגש על רכישת ידע בזמן מוגדר, שולייתיות ושילוב הערכה מסכמת בתום ההתמחות. בעקבות שינויים חברתיים, מדעיים,
תקציר: חשיבה יצירתית היא היכולת לייצר מגוון רעיונות לאתגר חדש, אך גם היכולת לבחור את הפתרון הטוב ביותר ולהמשיך לשפרו במידת הצורך. הגדרה זו תואמת
תקציר: העידן הדיגיטלי של ימינו מאופיין במבול מידע אינסופי, הנגיש בקלות, מכל מקום ובכל זמן במגוון תחומים רחב. אוֹצְרוּת דיגיטלית, היא אחת הדרכים להתמודדות עם
תקציר: Although policymakers in ministries of education recognize and support the initiative of STEM teachers to use educational robots in their classrooms, robotics is nevertheless
תקציר: בהרצאה נציג את ממצאיו של מחקר שבחן את הערכות מערכת החינוך במצבי חירום בכלל ובמלחמת חרבות ברזל בפרט. בפרט, נציג קווים מנחים ליישום ע"י
תקציר: בעוד שאלפי אנשי סגל בבתי ספר לרפואה, הנדסה, פסיכותרפיה, משפטים, הוראה ופרופסיות אחרות אמונים על הכשרתם של אנשי הפרופסיה שלהם, בשום מקום בעולם לא
יישום והערכה של עקרונות למידה מבוססי ראיות במשחקים לימודיים תקציר: משחקים לימודיים נפוצים ככלי הוראה בחינוך הפורמלי והבלתי פורמלי ברחבי העולם. מחקרים מצביעים על כך
The integration of environmental and climate change education in school curricula worldwide Aaron Ben Avot, Professor of Global Education Policy, School of Education, University at
Abstract: Executive functions (EF) are a variety of cognitive processes supporting learning and academic activities such as reading. It is evident that children with atypical
הגבולות החבויים של האינטרנט איכות תוכן מדעי מקוון ב-21 שפות שונות בתוצאות המובילות במנוע החיפוש של Google תקציר: מידע מדעי איכותי חיוני לצרכי חינוך וקבלת
תקציר: למידה בהכוונה עצמית – Self-regulated learning) SRL) משלבת מיומנויות קוגניטיביות, רגשיות וחברתיות שלומדים צריכים ללמוד לווסת ולנהל כאשר האחריות לתהליך הלמידה מועברת אליהם. בתקופה
תקציר: במהלך העשור האחרון נעשו מאמצים לקדם הוראה מעודדת חשיבה ואוריינות מתמטית בישראל. פרקטיקות הוראה אשר מעודדות חשיבה והשתתפות חקירתית, כוללות קידום הסמכות של התלמידים
World over, the education system today is facing numerous challenges that can lead to stress and crises. School leadership plays a central role in fostering
כנס “מחאה 2023 – שיח מחקרי ראשוני” 11.9.2023 בתאריך 11.9.2023 התקיים בפקולטה כנס מחקר על המחאה החברתית. בכנס הוצגו 21 מחקרים שהתמקדו במגוון היבטים של
שבוע השקת פרויקט STUDACT בהובלתה של פרופסור מירי ימיני. בפרויקט יחקרו תופעות של אקטיביזם של בני נוער. חוקרים וחוקרות משש מדינות שונות השתתפו בסדנה בת
תקציר: המחקר הנוכחי מבקש לבחון את השפעת ההשתתפות של תלמידים ביסודי וחטיבת הביניים (n=400) בפרויקטים של מדע אזרחי, על הבנתם אודות מהות המדע. המחקר בוחן
תקציר: חשיבה מערכתית ומידול-מושגי הן מיומנויות הכרחיות להבנת מערכות מורכבות, כייצור מזון וקיימות. ככל שמערכות הופכות למורכבות יותר, כך הביקוש למיומנויות אלה גובר. פיתוחן מצריך
תקציר: במתמטיקה, המעבר של תלמידים בתחילת כתה ז מהתחום האריתמטי (חשבוני) לתחום האלגברי עלול לעוררקשיים רבים. משום כך, יש טעם בפיתוח כלים למיפוי השיח האלגברי
תקציר: מחקרים העוסקים במכוונות עצמית בלמידה (Self-Regulated Learning) מדגישים את האופן שבו הלומדים מעורבים בתהליך הלמידה ובסביבת הלימוד שלהם, ושולטים בהם – על מנת להשיג
https://technion.zoom.us/j/4618281627
Description: Dyslexia is a difficulty in reading unrelatedto sensory or intellectual deficit. This reading difficulty has been traditionally attributed to an impairment in thephonological system,