הנדסת חשמל

ראש הקבוצה: פרופ"ח אהרון (ארי) גרו

נושאי המחקר: קבוצת הנדסת חשמל עוסקת במחקר בחינוך הנדסי (הנדסת חשמל) וחינוך בין תחומי המשלב פיסיקה והנדסת חשמל, כגון, אלקטרו-אופטיקה ומיקרו-אלקטרוניקה.
המחקרים מתמקדים בהיבטים הבאים:

  • היבט הכרתי: חשיבה מערכתית, חשיבה חישובית וחשיבה מופשטת
  • היבט רגשי: מוטיבציה ללמידה

אוכלוסיית המחקר: תלמידים ומורים בחטיבה העליונה בתיכונים, מכללות להנדסאים, אוניברסיטאות והטכניון

 

תיזות

דוקטור 

שיך-עבד, ע. (2020). חשיבה מערכתית וחשיבה מופשטת של תלמידי תיכון המבצעים פרויקטים המשלבים חומרה ותוכנה.  

כץ, ב. (2022). מאפייני הוראה ולמידה בינתחומית של מעגלים אלקטרוניים.

מגיסטר

זועבי, ו. (2012). מאפייני למידה משולבת אנימציה של התקנים אלקטרונים: המקרה של סטודנטים להנדסאות. זכייה בפרס קפלן (2012).

צח, א. (2014). מאפייני תוכנית לימודים בין תחומית באלקטרו-אופטיקה: עמדות תלמידים ופיתוח מיומנויות חשיבה מערכתית. זכייה בפרס קפלן (2014).

דנינו, ע. (2016). קורס תיכוני בתכן הנדסי: שיפור מוטיבציית התלמידים ופיתוח מיומנויות חשיבה מערכתית. זכייה בפרס קפלן (2015).

יאמין, נ. (2017). מאפייני קורס יסוד בהנדסת חשמל המשלב דוגמאות מ-"העולם האמיתי".

אברהם, ג. (2018). תוכנית קדם אקדמית הנדסית: מוטיבציה ללמידה והישגים לימודיים.

כץ, ב. (2018). מאפייני למידה מבוססת בעיות בקורס מעבדת אלקטרוניקה: חקר מקרה.

שלמה, י. (2020). פיתוח חשיבה מערכתית בקרב סטודנטים להנדסאות: קורס בין תחומי במערכות אולטרסאונד רפואיות.  

עיסמי, ה. (2022). עמדות תלמידים כלפי חינוך בין תחומי המשלב מדעים והנדסה: קורס תיכוני בתאי שמש.  

חדיש, מ. (2023). מאפייני קורס הנדסי המשלב מספר רמות הפשטה: מערכות ספרתיות ומבנה המחשב.