פרופ"ח עינת הד-מצויינים

חברת סגל

פרופ"ח עינת הד מצויינים היא חברת סגל וחוקרת של חינוך מתמטי ומדעי הלמידה, בפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון. היא מחזיקה בתואר ראשון במדעי המחשב ופסיכולוגיה, תואר שני בייעוץ חינוכי ותואר שלישי בחינוך מתמטי אותו סיימה ב2012 באוניברסיטת חיפה. בהמשך, המשיכה לשתי השתלמויות פוסט-דוקטורט, באוניברסיטה העברית ובאוניברסיטת פיטסבורג בארה"ב. מחקריה של הד-מצויינים עוסקים בזהות, רגשות ושיח בלמידה והוראה של מתמטיקה. היא מובילה את פרוייקט קהילות מחשב"ה למאה ה-21 – מהלכים מעודדי חשיבה בהוראת המתמטיקה, הממומן על ידי קרן טראמפ, וכן את פרוייקט LATID ( Low Achievements, Technology, Identity and Discourse) במימון הקרן הלאומית למדע, המפתח פדגוגיה נתמכת טכנולוגיה לתמיכה בלמידת אלגברה של תלמידים מתקשים. בנוסף, הד-מצויינים משמשת כחוקרת ראשית בפרוייקט "דיאלוגוס" – מרכז מצויינות במימון הקרן הלאומית למדע,  יחד עם חוקרים מארבע אוניברסיטאות שונות, השואף לקדם הוראה דיאלוגית במגוון מקצועות (מתמטיקה, מדעים ומדעי הרוח); בשנים 2017-2021, הד-מצויינים שימשה כמזכירת האיגוד הבינלאומי לחינוך מתמטי (PME).  וכן כסגנית הנשיא של הארגון. מחקריה של הד-מצויינים התפרסמו ביותר מ20 מאמרים בכתבי-עת בינלאומיים מובילים בתחום החינוך המתמטי ומדעי הלמידה. בנוסף, היא ערכה שני גליונות מיוחדים של כתבי עת בנושא זהות מתמטית ובנושא ריטואלים וחקירות בלמידה והוראת המתמטיקה. אחד מפרסומיה (ראו גרסה עברית) אף  זכה בפרס מטעם קבוצת החינוך המתמטי בחברה האמריקאית למחקר חינוכי   (SIG RME – AERA).הד-מצויינים משמשת כחברת מערכת בשני כתבי עת בינלאומיים בתחום הוראת המתמטיקה (IJSME וFLM). לאחרונה, היא מתעניינת גם בתחום הnatural language processing ולמידת המכונה, לצרכי שכלול יכולות המחקר בתחום הזהות המתמטית.

  • 2000: תואר ראשון בפסיכולוגיה ומדעי המחשב, אוניברסיטת תל-אביב
  • 2006: תואר שני בייעוץ חינוכי (הצטיינות יתרה), האוניברסיטה העברית
  • 2006: תעודת הוראה במדעי המחשב, האוניברסיטה הפתוחה
  • 2012: דוקטורט  בחינוך מתמטי (בהצטיינות), אוניברסיטת חיפה

Peer reviewed Journals

  1. Heyd-Metzuyanim, E. & Sfard, A. (2012). Identity struggles in the mathematics classroom – learning mathematics as an interplay between mathematizing and identifying, International Journal of Educational Research 51-52, 128-145.

  2. Heyd-Metzuyanim, E. (2013). The co-construction of 'learning difficulties' in mathematics – teacher-student interactions and their role in the development of a ‘disabled’ mathematical identity, Educational Studies in Mathematics, 83(3), 341-368.

  3. Graven, M. & Heyd-Metzuyanim, E. (2014). Exploring the limitations and possibilities of researching mathematical dispositions of learners with low literacy levels. Scientia in Educatione 5(1), 20–35.

  4. Sinclair, N. & Heyd-Metzuyanim, E. (2014). Learning Number with TouchCounts: The Role of Emotions and the Body in Mathematical Communication Technology, Knowledge and Learning 1-19.

  5. Heyd-Metzuyanim, E. (2015). Vicious cycles of identifying and mathematizing – a case study of the development of mathematical failure. Journal of the Learning Sciences. 24(4), 504-549.

  6. Heyd-Metzuyanim, E., Tabach, M. & Nachlieli, T. (2015). Opportunities for learning in a prospective mathematics teachers’ classroom – between ritual and explorative instruction. Journal of Mathematics Teacher Education. doi:10.1007/s10857-015-9311-1.

  7. Heyd-Metzuyanim, E. & Graven, M. (2016). Between people-pleasing and mathematizing – South African learners’ struggle for numeracy. Educational Studies in Mathematics. 91(3): 349-373.

  8. Heyd-Metzuyanim, E. & Schwarz B. B. (2017). Conceptual change within dyadic interactions – the dance of conceptual and material agency. Instructional Science. https://doi.org/10.1007/s11251-017-9419-z

  9. Heyd-Metzuyanim, E. (2017). Identity as a Nexus of Affect and Discourse in Mathematical Learning. For the Learning of Mathematics. Vol. 37 (3), p. 33-38.

  10. Heyd-Metzuyanim, E., Munter, C., & Greeno, J. (2018). Conflicting frames: A case of misalignment between professional development efforts and a teacher's practice in a high-school mathematics classroom. Educational Studies in Mathematics, 97(1), pp. 21-37.

  11. Ehrenfeld, N. & Heyd-Metzuyanim, E. (2018). Intellective identities and the construction of a hybrid discourse in an Ultra-Orthodox Jewish mathematics classroom. International Journal of Science and Mathematics Education. https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs10763-018-9885-z

  12. Heyd-Metzuyanim, E. Smith, M., Bill, V., & Resnick, L. B. (2018). From ritual to explorative participation in discourse-rich instructional practices: A case study of teacher learning through professional development. Educational Studies in Mathematics. https://doi.org/10.1007/s10649-018-9849-9

  13. Heyd-Metzuyanim, E. & Shabtay, G (2019). Narratives of 'good' instruction: teachers' identities as drawing on exploration vs. acquisition pedagogical discourses. ZDM – Mathematics Education. https://doi.org/10.1007/s11858-018-01019-3

  14. Heyd-Metzuyanim, E. & Graven, M. (2019). Rituals and explorations in mathematical teaching and learning – Introduction to the special issue. Educational Studies in Mathematics. https://doi.org/10.1007/s10649-019-09890-x

  15. Graven, M., & Heyd-Metzuyanim, E. (accepted). Mathematics Identity research: the state of the art and future directions – Review and introduction to ZDM Special Issue on Identity in Mathematics Education. ZDM – Mathematics Education.

In Hebrew

  1. Heyd-Metzuyanim, E. (2016). The co-construction of an identity of a "disabled student" – Discursive routines between a teacher and her student and their role in perpetuating learning difficulties in mathematics (Hebrew). Mehkar VeIyun BeHinuch Matemati (Research and Studies in Mathematics Education), Vol 4, p. 121-145.

Book Chapters

  1. Sinclair, N. & Heyd-Metzuyanim, E. (2014). Developing number sense with TouchCounts. In S. Ladel & C. Schreiber (Eds.) Lernen, Lehren und Forschen mit digitalen Medien (Learning, teaching and research with digital media). WTM, pp. 125-150.

  2. Heyd-Metzuyanim, E. (2017). A meta-level reflection on dialogue between discourses. In J. Adler, & A. Sfard, (Eds.) Mathematics education research goes back to school: Transforming researchers' stories into educational gains. Routledge, pp. 171-181.

  3. Heyd-Metzuyanim, E. (2017). Emotional expressions as a window to processes of change in a mathematics classroom’s culture. In C. Andrà, D. Brunetto, E. Levenson, & P. Liljedahl (Eds.) Teaching and Learning in Maths Classrooms. Springer, pp. 131-139.

  4. Hess-Green, R., & Heyd-Metzuyanim, E. (2017). Criteria for identifying students as exceptional in a mathematical camp for ‘gifted’ students. In C. Andrà, D. Brunetto, E. Levenson, & P. Liljedahl (Eds.) Teaching and Learning in Maths Classrooms. Springer, pp. 185-195.

  5. Herbel-Eisenmann, B., Meaney, T., Bishop, J. & Heyd-Metzuyanim, E. (2017). Highlighting heritages and building tasks: A critical analysis of literature on mathematics classroom discourse. In J. Cai (Ed.). First Compendium for Research on Mathematics Education, Reston, VA: NCTM, pp. 722-765.

  6. Heyd-Metzuyanim, E. & Tabach, M. (2018). The Commognitive theory framework: From theory to implementation. In N. Movshoviz-Hadar, N. (Ed.). K-12 Mathematics Education in Israel. pp. 343-350.

  7. Heyd-Metzuyanim, E. (2018). The discursive approach to identity and critical transitions in mathematics learning. In T. Amin & O. Levrini. (Eds.) Converging and Complementary Perspectives on Conceptual Change. Oxon: Routledge, pp. 289-296.

Books, Edited Books and Volumes

  1. Hannula, M. S., Heyd-Metzuyanim, E., Jansen, A., …., Zhang, Q (2016). Attitudes, Beliefs, Motivation, and Identity in Mathematics Education. Attitudes, Beliefs, Motivation and Identity in Mathematics Education: An Overview of the Field and Future Directions. Springer. http://link.springer.com/chapter/10.1007/978-3-319-32811-9_1

  2. Hazzan, O., Heyd-Metzuyanim, E., Even-Zahav, A., Tal, T. and Dori, Y. J. (, 2017). Application of Management Theories for STEM Education: The Case of SWOT Analysis, SpringerBriefs in Education. http://www.springer.com/us/book/9783319689494

  3. Heyd-Metzuyanim, E. & Graven, M. (Editors) (2019). Rituals and Explorations in Mathematical Teaching and Learning. Special Issue of Educational Studies in Mathematics.

  4. Graven, M., Heyd-Metzuyanim, E. and Kaiser, G. (Editors) (in press). Identity in Mathematical Teaching and Learning. Special Issue of ZDM – Mathematics Education.

  • היבטים רגשיים של למידת מתמטיקה, חקר שיח מתמטי, זהות ולמידה
  • התפתחות מקצועית של מורים