פרופ' מירי ברק

דיקנית

פרופ’ מירי ברק, היא חברת סגל בפקולטה לחינוך למדע ‏וטכנולוגיה בטכניון. היא ראש קבוצת -מדע וטכנולוגיות למידה שמטרתה לקדם שימוש ביישומי ענן בחינוך המדעי-הנדסי, בדגש על קידום מיומנויות ‏המאה ה-21. עבודתה מתמקדת בשילוב טכנולוגיות ניידות ולמידה מבוססת-מיקום  בהוראה ולמידה. מחקריה בוחנים היבטים קוגניטיביים וסוציו-תרבותיים בלמידה שיתופית בקבוצות קטנות וגדולות, ‏מכוונות עצמית בלמידה מרחוק, אתיקה של המחקר, חשיבה חדשנית וגמישות מחשבתית. פרופ' ברק היא בוגרת בהצטיינות של הפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון בטכניון עם ניסיון עבודה בתעשייה כמהנדסת מחקר ‏ופיתוח. את התארים הגבוהים למדה בפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון ובצעה ‏מחקר בתר-דוקטורט באוניברסיטת ‏MIT‏, במרכז ליוזמות טכנולוגיות בחינוך. פרופ' ברק שימשה בתפקיד העוזרת למשנה הבכיר לקידום הלמידה וההוראה בטכניון, והיא יו"ר לשעבר של הוועדה לאתיקה למחקר במדעי ההתנהגות. היא שימשה חוקרת ראשית במספר פרויקטים לאומיים ובינלאומיים בנושא למידה מבוססת מיקום (AugmentedWorld), למידה מבוססת משחק (Games of Food) וקורסי MOOC. פרופ' ברק היא עמיתת מחקר כבוד במחלקה לחינוך, אוניברסיטת אוקספורד, אנגליה. היא פרסמה למעלה מ- 80 מאמרים בכתבי עת ובכנסים בינלאומיים, פרקים בספרים וחוברות ‏לימוד: Google scholar profile I ORCID #0000-0002-7756-6171

 

  • 1990- B.Sc – הפקולטה להנדסת מזון וביוטכנולוגיה, טכניון.
    עבודת גמר בנושא: השפעת שמן מחומצן על הרכב ותפקוד ממברנות הרטיקולום האנדופלסמטי בכבד.
  • 1999- M.Sc – המחלקה להוראת הטכנולוגיה והמדעים, טכניון.
    מחקר בנושא: תפיסת המושג מודל והבנת המבנה המרחבי של תרכובות הפחמן בקרב תלמידי תיכון.
  • 2002- Ph.D – המחלקה להוראת הטכנולוגיה והמדעים, טכניון
    מחקר בנושא: מודל ליצירת קהילה מתוקשבת הלומדת כימיה בחינוך הגבוה.
  • 2004 – מחקר בתר-דוקטורט – Massachusetts Institute of Technology, USA
  • מחקר בנושא: Studio-based Learning via Wireless Notebooks

Barak, M. (2017). Science teacher education in the twenty-first century: A pedagogical framework for technology-integrated social constructivism. Research in Science Education, 47(2), 283-303. DOI: 10.1007/s11165-015-9501-y

Barak, M. (2017). Cloud pedagogy: Utilizing web-based technologies for the promotion of social constructivist learning in science teacher preparation courses. Journal of Science Education and Technology, 26(5), 459-469. DOI: 10.1007/s10956-017-9691-3

Watted, A., & Barak, M. (2018). Motivating factors of MOOC completers: Comparing between university-affiliated students and general participants. The Internet and Higher Education, 37, 11-20.

Barak, M., & Asakle, S. (2018). AugmentedWorld: Facilitating the creation of location-based questions. Computers & Education, 121, 89-99. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2018.02.014

Barak, M. (2018). Are digital natives open to change? Examining flexible thinking and resistance to change. Computers & Education, 121, 115-123. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2018.01.016

Usher, M., & Barak, M. (2018). Peer assessment in a project-based engineering course: Comparing between on-campus and online learning environments. Assessment and Evaluation in Higher Education43(5), 745-759. https://doi.org/10.1080/02602938.2017.1405238

Barak, M. & Usher, M. (2019). The innovation profile of nanotechnology team projects of face-to-face and online learners. Computers & Education137, 1-11. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2019.03.012

Barak, M., Watted, A., & Haick, H. (2020). Establishing the validity and reliability of a modified tool for assessing innovative thinking of engineering students. Assessment and Evaluation in Higher Education 45(2), 212-223.  DOI:10.1080/02602938.2019.1620680

Usher, M., & Barak, M. (2020). Team diversity as a predictor of innovation in projects of online and face-to-face learners. Computers & Education, 144, 103702. https://doi.org/10.1016/j.compedu.2019.103702

Barak, M. & Green G. (2020). Novice researchers’ expectations and views regarding online ethics education and the design components that may foster ethical practice. Science and Engineering Ethics, 26(3), 1403-1421. DOI: 10.1007/s11948-019-00169-1.

Da'as, R., Watted, A., & Barak, M. (2020) Teacher's withdrawal behavior: examining the impact of principals’ innovative behavior and climate of organizational learning. International Journal of Educational Management, 34(8), 1339-1355. DOI: 10.1108/IJEM-12-2019-0449.

Morad, S., Ragonis, N., & Barak, M. (2021). The validity and reliability of a tool for measuring educational innovative thinking skills. Teaching and Teacher Education, 97, 103193, https://doi.org/10.1016/j.tate.2020.103193.

Barak, M. & Yuan, S. (2021). A cultural perspective to project-based learning and the cultivation of innovative thinking. Thinking Skills and Creativity39, 100766, https://doi.org/10.1016/j.tsc.2020.100766.

Barak, M. & Green G. (2021). Applying a social constructivist approach to an online course in ethics of research. Science and Engineering Ethics, 27(1). DOI: 10.1007/s11948-021-00280-2

Morad, S., Ragonis, N., & Barak, M. (2021). An integrative conceptual model of innovation and innovative thinking based on a synthesis of a literature review. Thinking Skills and Creativity, 40, 10082. DOI: 10.1016/j.tsc.2021.100824

Usher, M., Barak, M. & Haick, H. (2021). Online vs. on-campus engineering education: examining students' perceived innovative thinking and actual innovation. Thinking skills and Creativity, 42, 100965. DOI:10.1016/j.tsc.2021.100965

Barak, M. & Usher, M. (2022) The innovation level of engineering students’ team projects in hybrid and MOOC environments. European Journal of Engineering Education, 47(2), 299-313. DOI: 10.1080/03043797.2021.1920889.

Asakle S. & Barak, M. (2022). Location-based learning and its effect on students’ understanding of Newton’s laws of motion. Journal of Science Education and Technology, 31, 403–413. DOI:10.1007/s10956-022-09963-2.

Barak, M. & Shahab, C. (2022). The conceptualization of critical thinking: Toward a culturally-sensitive framework for technology-enhanced instruction in higher education. Journal of Science Education and Technology, DOI:10.1007/s10956-022-09999-4.

Barak, M., Yachin T., & Erduran, S. (2023). Tracing preservice teachers’ understanding of nature of science through their drawings and writing. Research in Science Education53, 507–523. DOI:10.1007/s11165-022-10069-3.

Ginzburg, T. & Barak, M. (2023). Technology-enhanced learning and its association with motivation to learn science from a cross-cultural perspective. Journal of Science Education and Technology, 32, 597–606. DOI:10.1007/s10956-023-10048-x.

Barak, M. (2023). Editorial: The family resemblance approach in science education. Science & Education, 32, 1221-1225. DOI:10.1007/s11191-023-00456-1

Yachin T. & Barak, M. (2024). Science-based educational escape games: A game-design methodology. Research in Science Education, 54, 299–313. DOI:10.1007/s11165-023-10143-4

Watted, A. & Barak, M. (2024). The Engagement and Challenges of xMOOC versus cMOOC students. Journal of Educators Online 21(2). DOI:10.9743/JEO.2024.21.2.4.

Barak, M., Ginzburg, T., & Erduran, S. (2024). Nature of engineering: A cognitive and epistemic account with implications for engineering education. Science & Education 33(3), 679-697. DOI:10.1007/s11191-022-00402-7.