סמינר: פרופ' אדר בן אליהו: שילוב למידה אקדמית-רגשית כחלק מהתערבויות ממוקדות ויסות לימודי

סמינר: פרופ' אדר בן אליהו: שילוב למידה אקדמית-רגשית כחלק מהתערבויות ממוקדות ויסות לימודי

24/12/2024
כיתה 307 הפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה

שילוב למידה אקדמית-רגשית כחלק מהתערבויות ממוקדות ויסות לימודי. מרצה: פרופ' אדר בן אליהו

מארחת: פרופ' אורית חזן

תקציר:

רגשות אינם ניתנים להפרדה מלמידה, אולם תיאוריות רבות ואנשי חינוך רואים ברגשות חלק מלמידה חברתית-רגשית המנותקת מתחומי הדעת האקדמיים. בהרצאה זו, פרופ' אדר בן-אליהו תדון באופן שבו למידה אקדמית-רגשית הינה חלק בלתי-נפרד מלמידה אקדמית. היא תציג מודל תיאורטי שמשלב ויסות ריגשי כחלק מאסטרטגיות של ויסות לימודי עצמי. בהרצאה יוצגו עדויות אמפיריות התומכות בכך שניתן לשפר את אסטרטגיות הלמידה של תלמידים ,כולל רגשות וויסותם, דרך התערבויות דיגטליות ובהוראה. השלכות תיאורטיות ומעשיות מוצגות הן לאנשי חינוך והן למחקר האקדמי.

Incorporating Academic-Emotional Learning as part of Self-Regulated Learning Interventions

Abstract:

Emotions are inseparable from learning, yet many theories and educators consider emotions as part of social-emotional learning detached from academic subject domains. In this presentation, Prof Adar Ben-Eliyahu will consider how academic-emotional learning is inseparable from academic learning. She will present a theoretical model that incorporates emotion regulation as part of self-regulated learning strategies. Evidence for empirical support will be presented to show that show that learning strategies, including emotions and their regulation, may be improvced through digital and instructional interventions. Theoretical and practical implications are presented for both educators and academic research.

על המרצה:

פרופ' אדר בן-אליהו היא פסיכולוגית התפתחותית-חינוכית מחקרית, מגיעה אלינו בהפקולטה לחינוך באוניברסיטת חיפה. את לימודיה השלימה עם דוקטורט באוניברסיטת דיוק בארה"ב (Duke University) ותואר שני מאוניברסיטת בר-אילן בפסיכולגיה ניסויית-מחקרית.

לפני הגעת לאוניברסיטת חיפה בשנת 2014, פרופ' בן-אליהו סיימה שני פוסט-דוקים במרכז לחקר הלמידה וההתפתחות Learning Research and Development Center, ובמרכז לחנוכות מבוססת מחקר Center for Evidence-Base Mentoring. . היא קיבלה את פרס האגודה לפסיכולוגים האמריקאית למחקר הדוקטורת שלה – APA Dissertation Research Award, והיתה חברה Fellow  גם של מקארתור MacArthur, וגם של ספנסר Spencer, ושל Sulzberger-Levitan fellow. . היא זכתה במענקי מחקר ממשרד המדע והטכנולוגיה, וממשרד החינוך. כיום היא חברה במרכז הידע והמחקר הלאומי בתחום ההיערכות למצבי חירום, שם הקימה קבוצת עבודה מחקר-שטח קונסרוציום של נוער וילדים בשגרת חירום. ולאחרונה הצטרפה כחברה במרכז ספרא לחקר המוח בלקויות למידה כדי להביא את תחום מדעי הלמידה וויסות לימודי רגשי לתוך מערכות חינוך שונות.

כיום היא ראש בית הספר הבין-לאומי של אוניברסיטת חיפה לאחר סיימה כמעט עשר שנים כ ראש תעודת הוראה בפסיכולוגיה, כך שהיא קרובה לשטח והמחקר שלה משלב מודלים תיאורטים חדשניים לצד יישום.

מחקריה של פרופ' בן-אליהו מתמקדים בתהליכי למידה בסיסיים שדרכם ניתן להעצים ילדים ומתבגרים, והיא פיתחה הכשרת מורים בנושא. היא חברה בפורום של רציפות חינוכית של מרכז נאמן – חברה פעילה בצוות החקיקה.

מחקרה עוסק בתמיכה למידה אקדמית-רגשית, התקפיד של רגשות וויסות רגשי תוך כדי למידה, והאופן שבו יחסים בין-אישיים ועיצוב של סביבת הלימודים משפיעים על הלמידה. המחקר שלה משלב בין תיאוריות פורצות דרך בהקשר של למידה וקיימות הלמידה או רציפות חינויכת, לבין יישום הלכה למעשה בשטח מתוך ראיה המשתלבת כחלק ממדעי הלמידה.