מחקר ופיתוח

המחקר בפקולטה מתמקד בהיבטים קוגניטיביים, חברתיים וסביבתיים של תהליכי הוראה, למידה והערכה בבתי ספר ובהשכלה גבוהה בסביבות פורמליות ובלתי פורמליות. מעבדות מחקר מתקדמות ומעבדות הוראה משמשות ללימוד מגוון רחב של תחומי מחקר דיסציפלינריים ורב-תחומיים, לרבות תקשורת מדעית, חינוך לקיימות, מתודולוגיות הערכה, מדיניות חינוך, טכנולוגיות חינוכיות, בינה מלאכותית ורובוטים בחינוך, ומדעי המוח והלמידה.

בהובלת חברי הסגל, קבוצות המחקר בפקולטה מקדמות פרויקטים מחקריים, תוך שיתופי פעולה עם חוקרים בארץ ובעולם, אנשי חינוך מובילים ושותפים בתעשייה. ישנם שיתופי פעולה עם חוקרים מפקולטות שונות בטכניון – כגון מדעי נתונים והחלטות, הנדסה ביו-רפואית, הנדסת חשמל, פיזיקה, כימיה ואחרים – כמו גם עם חוקרים מובילים מאוניברסיטאות כגון MIT, קולומביה, קורנל, ג'ונס הופקינס, אוקספורד, אוניברסיטת בולוניה, EPFL, LMU München ועוד.

המחקר מתבצע במעבדות מתוחכמות וחדשניות, כגון מעבדת דימוי מוחי, מעבדת סימולציה להוראת מתמטיקה, מעבדת מחקר להוראת מדעי הפיזיקה והלמידה, מעבדת מחקר בחינוך ביולוגי וחדר בריחה מעוצב במיוחד להוראת כימיה, מעבדת טכנולוגיית למידה מיינדפול, ומעבדת עיצוב משותף ולמידה אינטראקטיבית.

חברי הסגל, סטודנטים ובוגרי הפקולטה משמשים כאנשי מפתח בקידום שינויים במערכת החינוך בישראל, במענה לצרכים וציפיות של המאה ה-21 ועוסקים בפיתוח מתודולוגיות וטכנולוגיות עבור דור העתיד של מנהיגים בתחום החינוך המדעי, המתמטי וההנדסי.

חוקרי הפקולטה מפרסמים באופן קבוע את ממצאיהם בכתבי עת מדעיים בינלאומיים בולטים (לחץ כאן). רבים מפרויקטי המחקר ממומנים על ידי מענקים אמריקאים או אירופאים, כולל מקרן ספנסר, ERC, EIT ו-EACEA.

למטה מוצגים תחומי המחקר בפקולטה: