• פרופ"ח שולמית קפון (שולי) עומדת בראש קבוצת המחקר בהוראת הפיזיקה ומשמשת (החל מינואר 2020) כעורכת משנה של כתב העת Journal of Research in Science Teaching. שולי מתעניינת באינטראקציה בין הוראה ולמידה בפיזיקה ובממשק שבין הפיזיקה והמתמטיקה והפיזיקה וההנדסה. המחקר מתמקד בקשר בין הסברים והחלטות של מורה/מנחה לתהליכי הפקת משמעות (sensemaking) ולהתפתחות וניכוס של פרקטיקות של חשיבה מדעית ע"י תלמידים. שולי חוקרת את הנושא במסגרת של עבודה של תלמידי תיכון עם מנחה על מחקר, בכיתות "רגילות", ובהכשרה של מורים לפיזיקה. מטרה חשובה נוספת היא להשתמש בתובנות ובידע מהמחקר, ברקע האקדמי שלה (תואר ראשון ושני בפיזיקה, דוקטורט בהוראת המדעים, ופוסטדוק מדעי הלמידה) וניסיונה העשיר כמורה לפיזיקה, על מנת לשפר את החינוך המדעי בישראל ומחוצה לה. במסגרת זו היא מובילה את ההכשרה והפיתוח המקצועי של מורים לפיזיקה בפקולטה, ומעורבת גם בפיתוח קוריקולארי.שולי תמיד שמחה לשתף פעולה עם מורים מוכשרים ויצירתיים במחקר, בפיתוח, ובחשיבה על תלמידים ועל הוראה.פוסטדוקים ותלמידי מחקר מוכשרים (עם ובלי ניסיון בהוראה) שהוראת הפיזיקה והמתמטיקה קרובה לליבם, עם רקע מוצק בפיזיקה ומתמטיקה, שמתעניינים במחקר חינוכי בתחום מוזמנים לצור קשר.

תואר ראשון בפיסיקה בהצטיינות, הטכניון (1992)
תעודת הוראה בפיסיקה, הטכניון (1995)
תואר שני בפיסיקה, הטכניון (1999)
תואר שני בהוראת המדעים, מכון וייצמן למדע (2006)
דוקטורט בהוראת המדעים (2009), פרס דיקן מדרשת פיינברג, מכון וייצמן למדע.

 

בתר-דוקטורט, מלגת מארי קירי (Marie Curie IOF, 2009-2012):

  • המחלקה לחינוך במתמטיקה, מדע וטכנולוגיה בביה"ס לחינוך של אוניברסיטת קליפורניה ברקלי (2009-2011)
  • המחלקה לחינוך מתמטי מדעי וטכנולוגי שבבית הספר לחינוך של אוניברסיטת תל אביב (2011-2012).

For an updated list of publications visit http://kapon.net.technion.ac.il/publication

הוראת הפיזיקה, אינטואיציה והפקת משמעות, פרקטיקות אפיסטמיות, פרקטיקות של חשיבה מדעית, ידע של מורים ופרקטיקות הוראה