ד"ר נירית לביא אלון מרצה נלווית בפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון, מלמדת את הקורסים מבוא לחינוך סביבתי, למידה חוץ כיתתית, חוק וערכים בהוראת המדעים. חברה בקבוצת הסביבה ומנחה שותפה בחלק מהמחקרים בה.
נירית חוקרת בצוות המחקר המשותף לטכניון ולאוניברסיטת חיפה העוסק בשילוב מדע אזרחי בבית הספר (TCSS).

ד"ר לביא אלון  מנהלת את מרכז המורים בידינו – מרכז מורים ארצי לחינוך בנושא שינוי אקלים, חינוך סביבתי, וחינוך לקיימות, הפועל בשיתוף משרד החינוך לפיתוח מקצועי של מורי מדעים בחטיבה ובתיכון ופיתוח חומרי הוראה בנושאים אלו.

היא עבדה שנים רבות בארגון הסביבתי הגדול והותיק בישראל – החברה להגנת הטבע, בתחום החינוך הסביבתי. כעת מרכזת שם את תחום המדע האזרחי ומובילה מספר פרויקטים בתחום המגוון הביולוגי בשיתוף חוקרים שונים וכן מסייעת בהקמת המרכז הישראלי למדע אזרחי במוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט באוניברסיטת תל אביב.

נירית  היא פעילה סביבתית ותיקה המתנדבת בקהילה שלה במגוון פרויקטים. חברה בועדת הגנת הסביבה ומובילה מאבקים סביבתיים מקומיים.  אוהבת טבע, טיולים ורכיבת אופניים בשטח.

 

2021 post-doctoral fellow, PIs: Tali Tal, Yael Kali. Faculty of Education in Science and Technology: TCSS Center (Taking Citizen Science to School)

2018  post-doctoral fellow, PIs: Tali Tal, Y. Dori. Faculty of Education in Science and Technology, Technion: Alternative certification teachers’ education programs: Characteristics of graduate`s integration into the school system

2016  Ph.D., Faculty of Education in Science and Technology, Technion: Field trips in nature: Guiding, learning, and learning outcomes. Advisor: Prof Tali Tal, Technion.

2012 M.Sc., Faculty of Education in Science and Technology, Technion.

1995  B.A, Faculty of Humanities and Arts, University of Haifa.

באתר scholar

Refereed papers in professional journals

  • Tal, T., Lavie Alon, N., & Morag, O. (2014). Exemplary practice in field trips to natural environments. Journal of Research in Science Teaching, 51, 430–461.
  • Lavie Alon, N. & Tal, T. (2015). Students self-reported learning outcomes of field trips: The pedagogical impact. International Journal of Science Education, 37, 1279-1298.
  • Lavie Alon, N. & Tal, T. (2016). Teachers as Secondary Actors: Teacher Involvement in Field Trips to Natural Environments. Research in Science Education, 47(4), 869-887.
  • Lavie Alon, N. & Tal, T. (2016). Field Trips to Natural Environments: How Outdoor Educators Use the Physical Environment. International Journal of Science Education. Published online: 08 November 2016.
  • Levontin, L., Gilad, Z., Shuster, B., Chako, S., Land-Zandstra, A., Lavie-Alon, N., & Shwartz, A. (2022). Standardizing the Assessment of Citizen Scientists’ Motivations: A Motivational Goal-Based Approach. Citizen Science: Theory and Practice, 7(1).
  • Dori, Y. J., Shwartz, G., Lavie-Alon, N., Goldman, D., Sarid, A., Tal, T., Assessing and Comparing Alternative Certification Programs: The Teacher-Classroom-Community Modified Ecological Model, Frontiers in Education. (in revision).

Book chapters

  • Tal, T., Aviam, M., Levin-Peled, R., & Lavie Alon, N. Teachers in the outdoors: Bridging formal and informal practices. In: L. Avraamidou & W-M Roth (Eds.). Intersections of Formal and Informal Science (pp. 93-109). New York, NY: Routledge.
  • Tal, T., Shefet-Barkae, H., & Lavie Alon, N. (2023, forthcoming). From school-based citizen science to transition-driven activism with the community. In: Diamond, J., & Rosenfeld, S. (eds.). Amplifying Informal Science Learning. Routledge.

Refereed papers in conference proceedings

  • Kali, Y., Sagy, O., Lavie-Alon, N., Dolev, R. & TCSS (2020). From a network of research-practice partnerships to a multi-expertise learning and design community. In Gresalfi &Horn (Eds.). The interdisciplinarity of the learning sciences, 14th International Conference of the Learning Sciences (ICLS). Nashville, Tennessee (zoom conference).

Research reports

  • Dori, Y. J., Tal, T., Goldman, D., Sarid, A., Lavie-Alon, N. & Shwartz, G. (2019). Alternative certification teachers’ education programs: Characteristics of graduate`s integration into the school system. Chief Scientist, Ministry of Education, Israel.

פרסומים בעברית:

  • למידה חוץ כיתתית
  • חינוך סביבתי
  • חינוך בנושא שינוי האקלים
  • מדע אזרחי