ד״ר אריג׳ מואסי

חברת סגל

ד״ר אריג׳ מואסי היא מרצה בפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון. המחקר של ד״ר אריג׳ מואסי הינו מחקר בינתחומי ממוקד במדעי למידה, שיטות מחקר עיצוב שיתופי, עיצוב ויישום סביבות למידה אינטראקטיביות תוך כדי השתמשות בכלים טכנולוגיים. מטרת המחקר היא לפתח תיאוריות למידה ופדגוגיה הוגנת וביקורתית לחינוך במדע וטכנולוגיה וליישם אותן באמצעות עיצוב סביבות למידה וכלי למידה. מחקר זה נערך תוך מתן דגש לממדים חברתיים-תרבותיים ופוליטיים ואתיקה בתהליכי למידה ועיצוב ויישום סביבות למידה ואינטראקציות בין לומדים/ות תוך כדי עבודה עם קבוצות לא דומיננטיות בחברה ובסביבות למידה.  

 

אריג׳ הייתה פוסט-דוקטורנטית למחקר (21-22) במדעי הלמידה, מתודולוגיית עיצוב משותף, אוריינות טכנולוגית ביקורתית לבינה מלאכותית והוגנות ב- NSF National AI Institute for Student AI Teaming at Institute of Cognitive Science באוניברסיטת קולורדו בולדר. היא קיבלה את הדוקטורט שלה ב- Learning, Literacies, and Technologies מ- 

Mary Lou Fulton Teachers College, Arizona State University, ב-2021 ואת התואר השני בטכנולוגיה חינוכית באותה אוניברסיטה, שם הייתה גם כן מלגאית בתוכנית פולברייט (2015-2017). ב-ASU אריג׳ עבדה כעוזרת מחקר במרכז למדע ולדמיון, והתמקדה במחקר בינתחומי במדעי למידה, מעורבות ציבורית במדע וטכנולוגיה, ושיטות מחקר עיצוב שיתופי. 

2014 B.A. in Business Administration and Education. The Hebrew University of Jerusalem.

2017 M.Ed. in Educational Technology. Arizona State University.

2021 Ph.D. in Learning, Literacies, and Technologies. Arizona State University.

2022 Research Associate (Postdoc) in learning sciences, co-design methodology, AI technology literacies, and equity. NSF National AI Institute for Student-AI Teaming. Institute of Cognitive Science, University of Colorado Boulder.

For an updated list of publications, please see Dr. Mawasi Google Scholar profile here.

Peer-reviewed articles and chapters:

1. Ostman R., Nagy P., Mawasi A., Finn E., Wylie R. (2022). Exploring Responsible Research and Innovation in Museums through Hands-on Activities. Curator: The Museum Journal.

2. Nagy, P., Mawasi, A., Eustice, K., Cook-Davis, A., Finn, E., & Wylie, R. (2022). Increasing learners’ self-efficacy beliefs and curiosity through a Frankenstein-themed transmedia storytelling experience. British Journal of Educational Technology, 00, 1–19. h

3. Mawasi, A., Nagy, P., Finn, E., & Wylie, R. (2022). Narrative-based learning activities for science ethics education: an affordance perspective. Journal of Science Education and Technology, 31(1), 16-26.

4. Mawasi, A., Nagy, P., Finn, E., & Wylie, R. (2022). Using Frankenstein-themed science activities for science ethics education: An exploratory study. Journal of Moral Education, 51(3), 353-369.

5. Aguilera, E., Stewart, O. G., Mawasi, A., & Cortés, L. E. (2020). Seeing Beyond the Screen: A Multidimensional Framework for Understanding Digital-Age Literacies. In P. Sullivan, J. Lantz, & B. Sullivan (Eds.), Handbook of Research on Integrating Digital Technology with Literacy Pedagogies (pp. 1-31). Hershey, PA: IGI Global. doi:10.4018/978-1-7998-0246-4.ch001

Peer-reviewed conference proceedings (Full and short papers):

1. Mawasi A., Cortez A., McKoy A., Penuel W. (2022). “It disrupts power dynamics”: Co-Design Process as a Space for Intergenerational Learning with Distributed Expertise. 16th International Conference of the Learning Sciences – ICLS 2022 (pp. 925-928). International Society of the Learning Sciences, 2022.

2. Mawasi A. & Gee E. (2021) A Critical Approach for Youth Engagement in STEM through Game Design. In E. de Vries, J. Ahn, & Y. Hod (Eds.), 15th International Conference of the Learning Sciences – ICLS 2021 (pp. 549-552). International Society of the Learning Sciences, 2021.

3. Mawasi, A., Ahmed, I., Walker, E., Wang, S., Marasli, Z., Whitehurst, A., & Wylie, R. (2020). Using Design-Based Research to Improve Peer Help-Giving in a Middle School Math Classroom. In Gresalfi, M. and Horn, I. S. (Eds.), The Interdisciplinarity of the Learning Sciences, 14th International Conference of the Learning Sciences (ICLS) 2020, Volume 2 (pp. 1189-1196). Nashville, Tennessee: International Society of the Learning Sciences.

4. Mawasi, A., Nagy, P., & Wylie, R. (2020). Systematic Literature Review on Narrative-Based Learning in Educational Technology Learning Environments (2007-2017). In Gresalfi, M. and Horn, I. S. (Eds.), The

Interdisciplinarity of the Learning Sciences, 14th International Conference of the Learning Sciences (ICLS) 2020, Volume 3 (pp. 1213-1220). Nashville, Tennessee: International Society of the Learning Sciences.

5. Mawasi, A., Aguilera, E., Wylie, R., & Gee, E. (2020). Neutrality, “New” Digital Divide, and Openness Paradox: Equity in Learning Environments Mediated by Educational Technology. In Gresalfi, M. and Horn, I. S. (Eds.), The Interdisciplinarity of the Learning Sciences, 14th International Conference of the Learning Sciences (ICLS) 2020, Volume 3 (pp. 1617-1620). Nashville, Tennessee: International Society of the Learning Sciences.

6. Mawasi A., Wylie, R., & Gee, E. (2020). Learners’ Perceptions of Participating in STEM Hands-On Activities in an Out-Of-School Community-Based Organization Program. In Kalir, J. H. & Filipiak, D. (Eds.). (2020). Proceedings of the 2020 Connected Learning Summit (pp.92-100). Pittsburgh, PA: ETC Press.

7. Nagy, P., Mawasi A., & Wylie, R. (2020). Narrative-based Hands-On Activities for Science and Science Ethics Education: The Frankenstein200 Experience. In Kalir, J. H. & Filipiak, D. (Eds.). (2020). Proceedings of the 2020 Connected Learning Summit (pp.118-125). Pittsburgh, PA: ETC Press.

8. Ahmed, I., Mawasi, A., Wang, S., Wylie, R., Bergner, Y., Whitehurst, A., & Walker, E. (2019, June). Investigating Help-Giving Behavior in a Cross-Platform Learning Environment. In International Conference on Artificial Intelligence in Education (pp. 14-25). Springer, Cham.

9.Ahmed, I., Girotto, V., Mawasi, A., Whitehurst, A., Wylie, R., & Walker, E. (2019). Co-Design for Learner Help-Giving Across Physical and Digital Contexts. In 13th International Conference on Computer Supported Collaborative Learning (CSCL) 2019, Volume 2 (pp. 545-548). Lyon, France: International Society of the Learning Sciences.

Research Topics

• Sociocultural and ethical approaches in the Learning Sciences ממדים חברתיים-תרבותיים ואתיים במדעי למידה

• Co-design and participatory methodologies עיצוב משותף ומתודולוגיות השתתפותיות

• Critical STEM education (science, technology, engineering, math) חינוך ביקורתי בחינוך למדע וטכנולוגיה

• AI literacies אורייניות בינה מלאכותית

• Interactive and collaborative engagement mediated by technologies מעורבות אינטראקטיבית ושיתופית בתיווך טכנולוגיות