סמינר: הבלתי נמנעות של הבינה המלאכותית בחינוך בעתיד. דר' יואב ארמוני. מארחת פרופ' אורית חזן

סמינר: הבלתי נמנעות של הבינה המלאכותית בחינוך בעתיד. דר' יואב ארמוני. מארחת פרופ' אורית חזן

19/11/2024
אודיטוריום 107 הפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה

הבלתי נמנעות של הבינה המלאכותית בחינוך בעתיד

תקציר:

גישה אופטימית (גם אם מפחידה קצת) טוענת כי למרות השינוי המהותי שעומד בשערינו בעקבות כניסת הבינה המלאכותית, קיימות דרכים להשתמש בטכנולוגיה באופן חיובי שיגרום לכך שהחינוך עשוי לצאת מחוזק מהטמעתה. מערכת החינוך למודת כישלונות בניסיון להטמיע טכנולוגיות חדשות, אך קיים גם תסריט אחר – אותו נכנה הבלתי נמנעות של בינה מלאכותית – שאינו כולל כישלון ויתכן ויוביל לשינוי חיובי במערכת החינוך. ניתן לפחד משינוי זה (כפי שפחדו העגלונים מהרכב הממונע) וניתן לרתום את השינוי לצרכינו (כפי שבסופו של דבר השתמשו במכוניות). בהרצאה נטען שפשוט אין ברירה אלא להתכונן למכוניות (או במקרה שלנו, לבינה המלאכותית) כי הן תגענה בסופו של דבר.

בהרצאה נציג גם את ספרנו שיצא לאור לפני כחודשיים בהוצאת ספרינגר:  Inevitability of AI Technology in Education

An optimistic approach (albeit slightly frightening) argues that despite the fundamental change looming at our doorstep due to the introduction of artificial intelligence, there are ways to use this technology positively, potentially strengthening education through its implementation. The education system has a history of failures in attempting to integrate new technologies, but there is another scenario – which we call the inevitability of artificial intelligence – that doesn't include failure and may lead to a positive change in the education system. We can resist this change (as carriage drivers feared motorized vehicles) or we can harness it for our needs (as cars were eventually used). In this lecture, we will argue that there is simply no choice but to prepare for the cars (or in our case, artificial intelligence) because they will ultimately arrive.

In the lecture, we will also present our book that was published two months ago by Springer: Inevitability of AI Technology in Education.

על המרצה:

דר' יואב ארמוני פתח קריירה במשך שנים רבות בתעשיית ההיי טק במגוון תפקידים: מתוכניתן ועד מנכ"ל, בחברות גדולות ובסטרטאפים. ד"ר ארמוני חוקר מזה שנים את השפעתן של טכנולוגיות, כגון בינה מלאכותית ומציאות מדומה, על החינוך בעתיד. הקים את עמותת ניצוצות, העוסקת בחינוך למשמעות ופעילה כיום במאות בתי ספר עם עשרות אלפי מתנדבים. ד"ר ארמוני סיים בטכניון תואר ראשון בהנדסת מכונות, תואר שני באוניברסיטת תל אביב בתוכנית Executive MBA וד"ר באוניברסיטת בן גוריון.