ראש הקבוצה: ד"ר אהרון (ארי) גרו
נושאי המחקר: קבוצת הנדסת חשמל עוסקת במחקר בחינוך הנדסי (הנדסת חשמל) וחינוך בין תחומי המשלב פיסיקה והנדסת חשמל, כגון, אלקטרו-אופטיקה ומיקרו-אלקטרוניקה.
המחקרים מתמקדים בהיבטים הבאים:
- היבט הכרתי: חשיבה מערכתית, חשיבה חישובית ויכולת הפשטה
- היבט רגשי: מוטיבציה ללמידה
אוכלוסיית המחקר: תלמידים ומורים בחטיבה העליונה בתיכונים, מכללות להנדסאים, אוניברסיטאות והטכניון
תיזות
דוקטור
- שיך-עבד, ע. (2020). חשיבה מערכתית וחשיבה מופשטת של תלמידי תיכון המבצעים פרויקטים המשלבים חומרה ותוכנה.
- כץ, ב. (2022). מאפייני הוראה ולמידה בינתחומית של מעגלים אלקטרוניים.
מגיסטר
- זועבי, ו. (2012). מאפייני למידה משולבת אנימציה של התקנים אלקטרונים: המקרה של סטודנטים להנדסאות. זכייה בפרס קפלן (2012).
- צח, א. (2014). מאפייני תוכנית לימודים בין תחומית באלקטרו-אופטיקה: עמדות תלמידים ופיתוח מיומנויות חשיבה מערכתית. זכייה בפרס קפלן (2014).
- דנינו, ע. (2016). קורס תיכוני בתכן הנדסי: שיפור מוטיבציית התלמידים ופיתוח מיומנויות חשיבה מערכתית. זכייה בפרס קפלן (2015).
- יאמין, נ. (2017). מאפייני קורס יסוד בהנדסת חשמל המשלב דוגמאות מ-"העולם האמיתי".
- אברהם, ג. (2018). תוכנית קדם אקדמית הנדסית: מוטיבציה ללמידה והישגים לימודיים.
- כץ, ב. (2018). מאפייני למידה מבוססת בעיות בקורס מעבדת אלקטרוניקה: חקר מקרה.
- שלמה, י. (2020). פיתוח חשיבה מערכתית בקרב סטודנטים להנדסאות: קורס בין תחומי במערכות אולטרסאונד רפואיות.
- עיסמי, ה. (2022). עמדות תלמידים כלפי חינוך בין תחומי המשלב מדעים והנדסה: קורס תיכוני בתאי שמש.