member-academic-staff-he

פרופ' מירי ברק

מירי ברק
סגנית דיקנית להוראה והסמכה
04-8293883
04-8293883
246
פרופ' מירי ברק, היא חברת סגל בפקולטה לחינוך למדע ‏וטכנולוגיה בטכניון. היא ראש קבוצת למדע וטכנולוגיות למידה שמטרתה לקדם שימוש ביישומי ענן בחינוך המדעי-הנדסי, בדגש על קידום מיומנויות ‏המאה ה-21. עבודתה מתמקדת בשילוב טכנולוגיות ניידות ולמידה מבוססת-מיקום  בהוראה ולמידה מחקריה בוחנים היבטים קוגניטיביים וסוציו-תרבותיים בלמידה שיתופית בקבוצות קטנות וגדולות, ‏מכוונות עצמית בלמידה מרחוק, אתיקה של המחקר, חשיבה חדשנית וגמישות מחשבתית. פרופ'ח ברק היא בוגרת בהצטיינות של הפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון בטכניון ועבדה בתעשייה כמהנדסת מחקר ‏ופיתוח. את התארים הגבוהים למדה בפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה בטכניון ובצעה ‏מחקר בתר-דוקטורט באוניברסיטת ‏MIT‏, במרכז ליוזמות טכנולוגיות בחינוך. פרופ' ברק שימשה בתפקיד העוזרת למשנה הבכיר לקידום הלמידה וההוראה בטכניון, והיא יו"ר לשעבר של הוועדה לאתיקה למחקר במדעי ההתנהגות. היא שימשה חוקרת ראשית במספר פרויקטים לאומיים ובינלאומיים בנושא למידה מבוססת מיקום (AugmentedWorld),  למידה מבוססת משחק (Games of Food) וקורסי MOOC. פרופ' ברק היא עמיתת מחקר כבוד במחלקה לחינוך, אוניברסיטת אוקספורד, אנגליה. היא פרסמה מאמרים בכתבי עת ובכנסים בינלאומיים, פרקים בספרים וחוברות ‏לימוד: Google scholar profile I ORCID #0000-0002-7756-6171  

  • 1990- B.Sc - הפקולטה להנדסת מזון וביוטכנולוגיה, טכניון.
    עבודת גמר בנושא: השפעת שמן מחומצן על הרכב ותפקוד ממברנות הרטיקולום האנדופלסמטי בכבד.
  • 1999- M.Sc - המחלקה להוראת הטכנולוגיה והמדעים, טכניון.
    מחקר בנושא: תפיסת המושג מודל והבנת המבנה המרחבי של תרכובות הפחמן בקרב תלמידי תיכון.
  • 2002- Ph.D - המחלקה להוראת הטכנולוגיה והמדעים, טכניון
    מחקר בנושא: מודל ליצירת קהילה מתוקשבת הלומדת כימיה בחינוך הגבוה.
  • 2004 - מחקר בתר-דוקטורט - Massachusetts Institute of Technology, USA
  • מחקר בנושא: Studio-based Learning via Wireless Notebooks