פוסטר של מרכז הרובוטיקה ב-MIT

הישג נהדר להתגאות בו: פוסטר אינטראקטיבי של המרכז לחינוך לרובוטיקה וטכנולוגיה דיגיטלית בפקולטה נחשף במכון הטכנולוגי של מסצ’וסטס, ה-MIT, ביום ראשון, 4 לאוגוסט 2019.
הפוסטר הוא כלי לימודי-חינוכי חדשני המשתמש בכלים אינטראקטיביים מתקדמים כדי להציג פרוייקטים חינוכיים ברובוטיקה, מציאות רבודה וטכנולוגיה דיגיטלית. פרוייקטים אלה, המתקיימים בפקולטה בשנים האחרונות, משלבים תלמידי תיכון, סטודנטים מהארץ ומחו”ל וחוקרים מהמרכז לרובוטיקה.

אז איך כלי לימודי מיוחד זה עובד?
הפוסטר הוא “אינטראקטיבי” משום שמוטמעים בו QR codes לגישה מיידית לסרטים ביוטיוב (הקודים המרובעים) ו ThingMarks להרצת חוויות של מציאות רבודה, Augmented Reality (הקודים המשושים).
באמצעות סריקת הקודים שבפוסטר ניתן להוריד אפליקציה לטלפון החכם, ובאמצעותה אפשר לצפות, לדוגמה, ברובוט תלת מימדי וירטואלי המופיע על מסך הטלפון הנייד.
במקביל, דרך ה’אינטרנט של הדברים’ (IoT) ניתן לבצע ניסוי בשליטה מרחוק בעזרת רובוט אמיתי שנמצא באותה עת במעבדת הרובוטיקה שלנו בטכניון תוך שפעולת הרובוט נצפית בשידור חי דרך יוטיוב.

עבור מנהל המרכז, פרופ’ איגור ורנר, זוהי הגשמה של חזון של נשיא הטכניון, פרופ’ פרץ לביא, שביקש לפני מספר שנים לראות בפקולטה לחינוך למדע וטכנולוגיה מסלול לימודי המשלב חינוך, רובוטיקה וטכנולוגיות מתקדמות באופן שיבטא את החדשנות במיטבה. הפרוייקטים של המכון ושותפיו מייצגים שינוי ממשי בתהליכי הלמידה ובאופני ההתנסות של הלומדים במאה ה-21. הפוסטר האינטראקטיבי לוקח את החזון צעד נוסף אל עבר העתיד ומאפשר התנסות ולמידה מרחוק, לכל מי שאוחז בטלפון נייד, כלומר, כולנו.

המכלול – הפוסטר, כלי ההדגמה האינטראקטיביים והרובוט הם תוצאה של שיתוף פעולה של הפקולטה עם אוניברסיטת MIT ועם חברת PTC.

בתמונות: 
מסך המשתמש, המציג את המציאות הרבודה: רובוט וירטואלי ורובוט אמיתי בפעולה כפי שמועבר בשידור חי ביוטיוב.


ליד הפוסטר האינטראקטיבי ב-MIT: פרופ’ דב דורי, טל רום, ד”ר דן קופרמן, דיקנית הפקולטה, פרופ’ יהודית דורי, עמית קופרמן.


ליד הרובוט במעבדה בפקולטה: פרופ’ איגור ורנר, ראש המרכז לחינוך לרובוטיקה וטכנולוגיה דיגיטלית עם Andrew Sack, סטודנט מאוניברסיטת טאפטס בבוסטון, שהגיע ללמוד בתוכנית הקיץ של המרכז.