לראשונה – יש לנו עמיתה בתוכנית עזריאלי

ברכות לנעמה בן-דור על קבלתה לתכנית עמיתי עזריאלי היוקרתית!
זוהי הפעם הראשונה שנבחר/ה מועמד/ת מהפקולטה לתכנית, והזכייה מהווה פריצת דרך משמעותית לפקולטה ולבית הטכניון.

תכנית עמיתי עזריאלי היא אחת התכניות היוקרתיות ביותר, המקדמות מצוינות מחקרית בלימודי מוסמכים בהשכלה הגבוהה בישראל. התוכנית מספקת תמיכה כספית נדיבה לדוקטורנטים המצטיינים והמבריקים ביותר בארץ במטרה לאפשר להם להתפתח ולהיות מובילים בתחומם. מטרת התכנית היא ליצור מסגרת תומכת לאקדמאים מובילים שתגדיל את המאגר האנושי בישראל בתחומים טכנולוגיים ומדעיים, תתרום להעלאת המוניטין של ישראל ברמה הבינלאומית, ותחזק את הקשרים הבינלאומיים שלה. המלגות מוענקות על בסיס הצטיינות מחקרית, תרומה לקהילה, כישורי מנהיגות והישגים אישיים יוצאי דופן. מועמדים מוערכים על סמך ביצועיהם האקדמיים בעבר, כמו גם הפוטנציאל המחקרי שלהם לתרום תרומה פורצת דרך בתחומם. בתחום החינוך נבחרים בכל שנה עד שני דוקטורנטים מכל הארץ.

  נעמה בן-דור היא דוקטורנטית מצטיינת בפקולטה בהנחייתה של ד”ר עינת הד-מצויינים. לנעמה תואר מהנדס מערכות מידע מהפקולטה למדעי המחשב בטכניון, תואר ראשון נוסף בחינוך מתמטי (בהצטיינות יתרה) במסגרת תכנית מבטים בטכניון, ותואר שני בחקר התרגום (בהצטיינות) מאוניברסיטת בר אילן. נעמה עוסקת מזה שנים בתחום החינוך במסגרות שונות כמו התיכון הוירטואלי, תכנית בר-אילן והמרכז לקידום הוראה באוניברסיטת תל אביב. מחקר הדוקטורט של נעמה עוסק במעורבות דיאלוגית של תלמידים במקצועות שונים.

נעמה כותבת על מחקרה ועל הזכייה:

“המחקר שלי מתבונן בדיאלוגים של תלמידים בדיסציפלינות שונות, וחוקר את הדומה והשונה במעורבות של התלמידים בשיח וכן את הגורמים המעודדים והמעכבים מעורבות זו. היינו רוצים שילדינו יהיו מעורבים דיאלוגית איתנו ועם הסובב אותם, כלומר שיהיו קשובים, שיתעניינו באדם שמולם ובמה שיש לו לומר, ושינסו לראות את הדברים מפרספקטיבה שונה, גם כאשר זו מנוגדת לפרספקטיבה שלהם.

שיח אמיתי בין אנשים הוא בעל ערך עבורנו, כיחידים וכחברה. לכן אני טוענת שיש לחנך למעורבות דיאלוגית. עם זאת, מטרה חשובה זו לעיתים אינה עולה בקנה אחד עם מטרות ושיטות הלימוד הבית-ספרי, שלרוב ממוקדות ביעילות הלמידה במקצועות כמו מתמטיקה, מדעים והיסטוריה. לכן אני מציעה לאמץ עדשה חדשה של מעורבות דיאלוגית דיסציפלינרית. דרך עדשה זו נוכל להתבונן במעורבות הדיאלוגית של תלמידים כחלק בלתי נפרד מהתהליך הלימודי בדיסציפלינות השונות. באופן זה, מעורבות דיאלוגית תהפוך לחלק מכל תהליך למידה.

אני מאד שמחה על הזכייה, ומודה למנחה שלי, ד”ר עינת הד-מצוינים, על התמיכה וההעצמה המתמדת; לפקולטה, לטכניון ולכל התומכים בהצעה; וכמובן לקרן עזריאלי על התרומה הנדיבה”.

עלי והצליחי, נעמה!