פרסומים אחרונים

Latest Publications body { background: #dfd9c3; font-family: “Helvetica Neue”, Helvetica, Arial, sans-serif; font-size: 14px; line-height: 20px; max-width: 1000px; margin: auto; } .top-title { background-color: #F9F9EF; color: #002d62; font-size: 28px; padding: 15px 10px; margin-bottom: 15px; text-align: center; /* By default, the top title is hidden to facilitate seamless embedding. */ display: none; } .item { display: grid; grid-template-columns: 200px 1fr 180px; grid-gap: 30px; padding-bottom: 2em; border-bottom: 2px solid white; margin-top: 2em; } .pub { grid-column: 2; } .pub .header { margin-bottom: 1em; } .pub .header .dot { margin: 0 .5em; } .pub .summary { margin-top: 1em; padding: 0.7em 0.7em 0; text-align: justify; background-color: rgba(255, 255, 255, 0.75); border: 3px solid rgba(111, 153, 204, 0.06); border-radius: 3px; /* Hard-coded until we add RTL support to our rich text editing component in Socrates. */ direction: rtl; } .pub .summary div:first-child { font-weight: bold; font-size: 1.2em; } .pub .summary a { color: inherit; text-decoration: underline; } .pub .title { color: brown; font-weight: bold; font-size: 1.2em; } .pub .abstract > div:nth-child(2) { white-space: pre-line; /*text-align: justify*/; } .pub .abstract > div:first-child { margin: 1em 0 0 0; cursor: pointer; display: inline-block; } .bold { font-weight: bold; } .authors { margin-top: .5em; } .authors .author-name { white-space: nowrap; } .authors a { color: #0c69c4; } a { text-decoration: none; } a:hover { text-decoration: underline; } .journal-pic { object-fit: contain; object-position: top; width: 160px; height: 240px; } .author-pics { display: flex; flex-wrap: wrap; flex-direction: row-reverse; align-self: flex-start; } .author-pics img { object-fit: cover; width: 80px; height: 100px; margin: 3px; border: 1px solid white; } .collapsed { display: -webkit-box; -webkit-line-clamp: 5; -webkit-box-orient: vertical; overflow: hidden; } function toggleExpand(elem) { if (elem.classList.contains(“collapsed”)) { elem.classList.remove(“collapsed”) } else { elem.classList.add(“collapsed”) } }

Latest Publications

26 Jan 2021 Educational Studies in Mathematics
Mathematical modeling of tech-related real-world problems for secondary school-level mathematics
24 Jan 2021 International Journal of Science Education, Part B
Expressions of science literacy in online public discussions of animal experimentation
Esther Laslo, Ayelet Baram-Tsabari
12 Jan 2021 Computers & Education
Active learning with online video: The impact of learning context on engagement
Kyoungwon Seo, Samuel Dodson, Negar M Harandi, Nathan Roberson, Sidney Fels, Ido Roll
12 Jan 2021 International Journal of Science and Mathematics Education
Excellence in Mathematics in Secondary School and Choosing and Excelling in STEM Professions over Significant Periods in Life
7 Jan 2021 Robotics
Exploring Robot Connectivity and Collaborative Sensing in a High-School Enrichment Program
Igor M Verner, Dan Cuperman, Michael Reitman
5 Jan 2021 International Electronic Journal of Mathematics Education
Lesson Plans as a Mirror: A Close Look at Planning of Work with Underachieving Students
Raisa Guberman, Dina Tsybulsky
22 Dec 2020 NeuroImage: Clinical
Greater functional connectivity within the cingulo-opercular and ventral attention networks is related to better fluent reading: A resting-state functional connectivity study
14 Dec 2020 Asia-Pacific Science Education
Inequity and Cultural Differences in Out-of-School Science Education: The Case of the Arab Minority in Israel
10 Dec 2020 Journal of Research in Science Teaching
Engaging the hands, heads, and hearts in a medical simulation informal learning environment
Tali Tal, Sameer Dallashe
1 Dec 2020 European Journal of Engineering Education
Interrelations between systems thinking and abstract thinking: the case of high-school electronics students
Aharon Gero, Aziz Shekh-Abed, Orit Hazzan
24 Nov 2020 Thinking Skills and Creativity
A cultural perspective to project-based learning and the cultivation of innovative thinking
19 Nov 2020 Koli Calling’20: Proceedings of the 20th Koli Calling International Conference on Computing Education Research
Equalizing Data Science Curriculum for Computer Science Pupils
5 Nov 2020 Eurasia Journal of mathematics, Science and Technology Education
Mathematics for Computer Science: A Flipped Classroom with an Optional Project
4 Nov 2020 Journal of Science Communication
Engagement styles in an environmental citizen science project
צורות מעורבות בפרוייקט מדע אזרחי סביבתי

מאמר זה מזהה את הדרכים המגוונות בהן משתתפים עוסקים במדע, באמצעות פרויקט מדע אזרחי בודד. באמצעות שימוש בנתונים ממקורות מגוונים, אנו מתארים את הפעילויות השונות המתבצעות על ידי מדענים אזרחיים בפרויקט איכות האוויר, ומאפיינים את המוטיבציות המניעות אותם להשתתפות. הממצאים חושפים מספר תמות המעידות על המוטיבציות וצורות המעורבות של המשתתפים; תושבים מודאגים, חינוך והסברה, פעולות סביבתיות, עניין אישי ומעורבות מזדמנת. המחקר ממחיש את יחסי הגומלין בין תחומי תקשורת המדע והמדע האזרחי וקורא לטפח מערכת יחסים זו.

29 Oct 2020 International Journal of Science and Mathematics Education
Valued Actions and Identities of Giftedness in a Mathematical Camp
Einat Heyd-Metzuyanim, Rachel Hess-Green
22 Oct 2020 Applied Sciences
STEM Graduate Students’ Systems Thinking, Modeling and Scientific Understanding-The Case of Food Production
חשיבה מערכתית – מידול והבנה מדעית בקרב סטודנטים לתארים מתקדמים בדגש על ייצור מזון וקיימות

כישורי מידול קונספטואלי (Modeling), חשיבה מערכתית (Systems thinking) והבנה מדעית, הן מיומנויות הנחוצות לצורך הבנת תהליכים מורכבים כמו תהליכי ייצור מזון. מטרת המחקר הייתה להעריך את תרומתן של מיני-יחידות לימוד בנושאי מזון לכישורי החשיבה המערכתית, המידול וההבנה המדעית של סטודנטים לתארים מתקדמים הלומדים בפקולטה לחינוך בטכניון. 

במחקר זה, שערכו אקירי, טל, פרץ, דורי ודורי (2020), מומחי STEM  בנו מודלים קונספטואליים המתארים את ניטור הערכים התזונתיים בדגי קוד באמצעות שימוש במתודולוגיית עצם-תהליך (OPM). בהתבסס על מודלים אלו, פותחו ארבע מיני-יחידות לימוד מקוונות העוסקות בתהליכי ייצור מזון. משתתפי המחקר, 15 סטודנטים לתואר שני במקצועות ה-STEM,  מורים או פרחי הוראה, ענו על יחידות הלימוד והכינו פרויקט סיום.
כלי המחקר כללו: קבוצת מיקוד של מומחי STEM, שאלוני מיני-יחידות הלימוד, פרויקט סיום  ורפלקציות. כמו כן, פותחו ותוקפו מחוונים למידול קונספטואלי ולאוריינות. מצאנו הבדל מובהק בציוני החשיבה המערכתית והמידול בין משתתפים בעלי ניסיון במידול לבין משתתפים חסרי ניסיון כזה. לתפיסת המשתתפים, למידה בהקשר של ייצור מזון וקיימות תרמה לפיתוח כישורי המידול והחשיבה המערכתית שלהם. תרומת המחקר היא בשילוב בין יצור מזון ומידול קונספטואלי לצורך פיתוח כישורי חשיבה מערכתית, מידול והבנה מדעית של תהליכי מזון וקיימות בקרב מורי STEM.

19 Oct 2020 Science Communication
Public Engagement With Science Among Religious Minorities: Lessons From COVID-19
18 Oct 2020 Journal of Information Technology Education : Innovations in Practice
Students’ Awareness and Embracement of Soft Skills by Learning and Practicing Teamwork
Noa Ragonis, Orit Hazzan, Gadi Har-Shai
9 Oct 2020 Robotics
The Effect of the FIRST Robotics Program on Its Graduates
השפעת תוכנית הרובוטיקה FIRST על בוגריה

התוכנית For Inspiration and Recognition of Science and Technology  (FIRST) המיועדת לתלמידים בגילאים מגוונים, משלבת למידה מבוססת פרויקטים (PBL) ורובוטיקה. הנחיית התלמידים נעשית על-ידי מנטורים, רובם מהנדסים. מטרת מחקר זה היא לאפיין ולהעריך את השפעתה של תכנית FIRST על בוגריה בנוגע למסוגלות עצמית, כישורים רכים ובחירת קריירה במדע, טכנולוגיה, הנדסה ומתמטיקה (STEM). משתתפי המחקר כללו 297 בוגרי FIRST, שהגיבו לשאלונים וראיונות עם חמישה מהם. ניתוח הנתונים הראה כי תכנית FIRST שיפרה את כישוריהם הרכים של הבוגרים כמו ניהול זמן, כישורי עבודת צוות ומסוגלות עצמית, וכן השפיעה על בחירת קריירה בתחומי ה-STEM. הגורמים העיקריים המשפיעים על בחירת הקריירה של הבוגרים היו חשיפתם לרובוטיקה ולמומחים מהתעשייה. התרומה התיאורטית היא לתיאוריה הקוגניטיבית החברתית (SCT) בהקשר לתכנית FIRST. המחקר שלנו מסביר את בחירת הקריירה של התלמידים באמצעות מתאמים בין שאיפות התלמידים לבחירת קריירה, מסוגלות העצמית, כישוריהם הרכים והבחירה בפועל. התרומה המעשית טמונה בהבנה טובה יותר של תוכניות רובוטיקה והרחבת כוח העבודה בתחומי ה-STEM.

Oct 2020 Neuropsychologia
Children with dyslexia utilize both top-down and bottom-up networks equally in contextual and isolated word reading
Oct 2020 International Journal of Engineering Education
Exploring Affordances of Robot Manipulators in an Introductory Engineering Course
30 Sep 2020 IEEE Transactions on Education
Assessing Novelty and Systems Thinking in Conceptual Models of Technological Systems
23 Sep 2020 Science & Education
Guiding Physics Teachers by Following in Galileo’s Footsteps
17 Sep 2020 Teaching and Teacher Education
The validity and reliability of a tool for measuring educational innovative thinking competencies
14 Sep 2020
Book review: John L Rudolph, How We Teach Science: What’s Changed, and Why It Matters
14 Sep 2020 Book: Communicating Science – A Global Perspective
Israel: Developed Science, developing Science Communication
Ayelet Baram-Tsabari, Daniela Orr, Avital Baer, Erez S Garty, Yaela Naomi Golumbic, Maya Halevy, Eitan Krein, Adi Levi, Noam Leviatan, Neta Lipman, Ronen Mir, Ettay Nevo
4 Sep 2020 Child Psychiatry & Human Development
Longer Screen Vs. Reading Time is Related to Greater Functional Connections Between the Salience Network and Executive Functions Regions in Children with Reading Difficulties Vs. Typical Readers
Tzipi Horowitz-Kraus, Mark DiFrancesco, Paige Greenwood, Elisha Scott, Jennifer Vannest, John J Hutton, Jon Dudley, Mekibib Altaye, Rola Farah
2 Sep 2020 Eurasia Journal of mathematics, Science and Technology Education
Transition into Teaching: Second Career Teachers’ Professional Identity
Gabriella Shwartz, Yehudit Judy Dori
2 Sep 2020 The Physics Teacher
Physics in Chavruta – A Model for Supporting Early Career Teachers
1 Sep 2020 Green Schools Globally
Green schools in Israel: Multiple rationales and multiple action plans
25 Aug 2020 Nature of Science in Science Instruction
Learning Aspects of Nature of Science Through Authentic Research Experiences
Elizabeth Edmondson, Stephen R Burgin, Dina Tsybulsky, Jennifer L Maeng
20 Aug 2020 Public Understanding of Science
Jargon use in Public Understanding of Science papers over three decades
Ayelet Baram-Tsabari, Orli Wolfson, Roy Yosef, Noam Chapnik, Adi Brill, Elad Segev
שימוש בז’רגון בעיתון “Public Unserstanding of Science” על פני שלושה עשורים

“Public Unserstanding of Science” (בתרגום לעברית: “הבנת הציבור את המדע”) הוא עיתון מדעי בין-תחומי המשרת את קהילת תקשורת המדע – הן את החוקרים והן את העוסקים בתחום. 
מאמר זה סוקר ניתוח של קריאות (readability) וז’רגון של מאמרים שפורסמו בעיתון זה, במשך שלושת עשורי קיומו. מטרתנו לבדוק מגמות ושינויים בנגישות המאמרים לקהלים מגוונים. בדקנו את הנגישות של מאמרים שפורסמו ב- “Public Unserstanding of Science” בשנים 1999/2000 (סה”כ 47 מאמרים), 2009 (49 מאמרים) ו-2019 (65 מאמרים). הנגישות נבדקה על ידי מדדי קריאות (readability) ושימוש בז’רגון. הקריאות ירדה והשימוש בז’רגון עלה בהשוואה בין השנים 1999/2000 ובין שני העשורים הבאים. תוצאות אלו נצפו במאמרים ניסויים כמו גם לא ניסויים, ובכל חלקי המאמר כולל התקצירים. ניתוח מילים נדירות הראה ממצא נוסף. רוב המילים הנדירות שהופיעו במאמרים אינן חלק ממאגר מילים אקדמי כללי, וגם לא מז’רגון אופייני לתחום. נמצא כי רוב המילים הנדירות, הופיעו במאמר אחד בלבד. 
השפה של “Public Unserstanding of Science”  הפכה להיות פחות יומיומית. הדבר לא אומר שהשפה אינה מובנת לקהילת החוקרים הקוראים אותו, אולם יתכן שההשלכות משמעותיות יותר עבור קהלים כגון מתקשרי מדע בתחילת דרכם.

17 Aug 2020 Educational Studies in Mathematics
Adapting a professional development program for cognitively demanding instruction across shifting contexts
16 Aug 2020 Journal of Research in Science Teaching
Forms of participation in an engineering maker-based inquiry in physics
12 Aug 2020 Proceedings of the Seventh ACM Conference on Learning@ Scale
Artificial Intelligence for Video-based Learning at Scale
Kyoungwon Seo, Sidney Fels, Dongwook Yoon, Ido Roll, Samuel Dodson, Matthew Fong
11 Aug 2020 Book: Chemistry Education for a Sustainable Society Volume 1: High School, Outreach, & Global Perspectives
A Holistic Approach to Incorporating Sustainability into Chemistry Education in Israel
Yael Shwartz, Emil Eidin, Debora Marchak, Miri Kesner, Neta Avraham Green, Eldad Marom, David Cahen, Avi Hofstein, Yehudit Judy Dori
6 Aug 2020
Guide to teaching computer science – An Activity-Based Approach
6 Aug 2020 Guide to Teaching Computer Science
Computational Thinking
Aug 2020 The University of British Columbia
The SoTL Seed Program (2014-2020)
Adriana Briseño-Garzón, Trish Varao-Sousa, Bruce Moghtader, Paulina Semenec, Ido Roll
10 Jul 2020 Frontiers in Education
Self-Reported Reasons for Participating in Pro-environmental Citizen Science Activities: A Case Study of Butterfly Monitoring in Israel
הסיבות להשתתפות בפעילות פרו-סביבתית בהקשר של מדע אזרחי: חקר מקרה של ניטור פרפרים בישראל

המחקר הנוכחי בוחן את המאפיינים של מתנדבים שמשתתפים במדע האזרחי ואת הסיבות המובילות אותם להשתתף בפעילויות הקשורות לשימור טבע, ובפרט בניטור פרפרים. המחקר נערך בגישה של חקר מקרה וכלל שיטות איכותניות וכמותיות לאיסוף וניתוח הנתונים.  ממצאי המחקר מצביעים על מערכת מורכבת של הסיבות, לרוב פנימיות, המשקפות את רצונם של המשתתפים לתרום לחברה, להיפגש עם אנשים אחרים ולהגדיל את טווח הידע שלהם בנושא. יתרה מזאת, הממצאים מראים כי שישנם מאפיינים משותפים של מתנדבי במדעי אזרחי, שכללו התבגרות בסביבה כפרית ומפגש עם דמויות ו/או אירועים משמעותיים שהובילו לאהבתם לטבע, לתחושת המחויבות החזקה שלהם למען הטבע, ורצונם לנקוט בצעדים פעילים לשימורו. אחת ההשלכות המרכזיות של המחקר הזה הינו החשיבות של שילוב של פעילויות פרו-סביבתיות במערכת החינוך.

6 Jul 2020 The 12th Annual International Conference on Education and New Learning Technologies (EDULEARN20)
Situated Escape Games: Facilitating Knowledge and Wwareness about Healthy Nutrition
Tal Yachin, Miri Barak
25 Jun 2020 2020 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON)
Interdisciplinary Education – The Case of Biomedical Signal Processing
25 Jun 2020 2020 IEEE Global Engineering Education Conference (EDUCON)
Fostering students’ analytical thinking and applied mathematical skills through 3D design and printing
22 Jun 2020 Journal of Research on Technology in Education
Digital curation for promoting personalized learning: A study of secondary-school science students’ learning experiences
אוצרות דיגיטלית כמקדמת למידה מותאמת אישית

אוֹצְרוּת דיגיטלית היא תהליך יצירה, ניהול ושימוש של חומרים דיגיטליים. פריטי תוכן דיגיטליים בתחום מסויים נאספים לכדי אוסף דיגיטלי.  האוצרות הדיגיטלית כפעולה לימודית מתייחסת ליצירת אוספים דיגיטליים שמשמשים לצרכי הוראה, למידה ופיתוח סביבות למידה. המאמר מציג מחקר שבדק את הדרכים בהם אוֹצְרוּת דיגיטלית כפעולה לימודית מקדמת את למידה מותאמת אישית, ואת חוויות הלמידה של התלמידים בתהליך זה. המחקר נערך במסגרת חינוך מדעי על-יסודי. התלמידים השתתפו במשך שלושה חודשים בפרויקט שכלל תהליך אוצרות של אוסף דיגיטלי אישי בנושא מדעי. איסוף וניתוח הנתונים נעשה באמצעות גישה איכותנית-פנומנולוגית. הממצאים הראו שתהליך האוצרות הדיגיטלית כפעולה לימודית תומכת בלמידה מותאמת אישית של לומדים: בחירת נושא  האוסף על פי עניין אישי ו/או רלוונטיות, בחירת מקורות המידע וסוג הפריטים שיתווספו לאוסף על פי רמת הידע האישית, דרכי הלמידה וצרכיו של הלומד ועוד. בנוסף, נמצא כי אוצרות דיגיטלית מספקת חוויות למידה אישיות, רגשיות וקוגניטיביות, המאפשרות ללומד להבנות אונטולוגית תוכן אישית.

16 Jun 2020 Brain and Cognition
Parent-child joint reading is related to an increased fixation time on print during storytelling among preschool children
11 Jun 2020 International Journal of Educational Management
Teacher’s withdrawal behavior: examining the impact of principals’ innovative behavior and climate of organizational learning
Rima’a Da’as, Abeer Watted, Miri Barak
8 Jun 2020
Teaching CS undergrads online to work with others effectively
1 Jun 2020 Science and Engineering Ethics
Novice Researchers’ Views About Online Ethics Education and the Instructional Design Components that May Foster Ethical Practice
June 2020 Book: Teaching, Technology, and Teacher Education during the COVID-19 Pandemic: Stories from the Field
Teaching Online Teaching: Using the Task-Centered Instructional Design Strategy for Online Computer Science Teachers’ Preparation
30 May 2020 International Journal of Environmental and Science Education
Science literacy in action: understanding scientific data presented in a citizen science platform by non-expert adults
אורינות מדעית בפעולה: הבנת נתונים מדעיים המוצגים בפלטפורמת מדע אזרחי על ידי מבוגרים שאינם מומחים

מדע אזרחי משנה את האופן בו נוצר ידע מדעי, ובו אזרחים משתתפים במחקר מדעי פעיל ומאגרי נתונים מדעיים נפתחים לגישה ציבורית. עם זאת, זמינות הנתונים אינה מבטיחה שימוש ציבורי או את הרלוונטיות של משאבים אלה. מאמר זה עוסק בדרכים בהן מבוגרים שאינם מומחים המעורבים ביוזמת מדע אזרחי, תופסים, מבינים ומשתמשים במידע מדעי. המשתתפים השיבו לשאלון מקוון המציג נתוני איכות אוויר מפלטפורמת המדע האזרחי “חשים את האוויר” ולאחריה סדרה של שאלות פרשנות. התוצאות מדגימות כי 70% מהמשתתפים הצליחו לפרש את הנתונים השונים. לא נמצאו הבדלים בין מין, גיל או רמת השכלה. עם זאת, משיבים עם השכלה מדעית גבוהה השיגו ציונים גבוהים יותר בממוצע. בקרב המשתמשים שהתנסו בעבר בפרויקט, הציונים הכלליים היו גבוהים יותר, וההבדלים על סמך ההשכלה המדעית של המשיבים היו פחותים. ממצאים אלו עשויים להצביע שעל אף החשיבות של חינוך מדעי בהבניית מיומנויות של פרשנות נתונים, זו אינה הדרך היחידה לרכוש מיומנויות אלה. מחקר זה מדגיש את יכולתם של אנשים שאינם מומחים להבין וליישם נתונים מדעיים במצבי יומיומיים ואת הפוטנציאל של מדע אזרחי לפתח כישורים מדעיים, מיומנויות והבנה מדעית – לקידום הדדי של שני התחומים.

25 May 2020 International Journal of Science and Mathematics Education
Integration of Arab Female Students at a Technological University-Narratives of Identity in Figured Worlds
22 May 2020 Science Education
Can Science Literacy Help Individuals Identify Misinformation in Everyday Life
האם אוריינות מדעית יכולה לסייע לאנשים לגלות מידע שגוי בחיי היומיום?

סוגיות מסוימות מעוררות מחלוקות חברתיות מתמשכות, כגון חיסוני השגרה בילדים ושינויי האקלים שנגרמו על ידי האדם. חלק ניכר מהציבור מאמין למידע שגוי על ההיבטים המדעיים שבבסיס סוגיות אלו. בתגובה, בקהילת החינוך המדעי נשמעים קולות להגביר את האוריינות המדעית של הציבור, אבל לא ברור אילו ממרכיבי האוריינות המדעית יעזרו לַפְּרט לזהות מידע שגוי. בנייר עמדה זה, אנו בוחנים את הסוגיה לעומק וטוענים שני טיעונים. ראשית, אנו מפרקים את האוריינות המדעית לשבעת מרכיביה ומזהים קשרים בינם לבין פרקטיקות הדרושות לחשיבה על ראיות מדעיות וזיהוי מידע מדעי שגוי. אנו טוענים שלארבעה מבין שבעת מרכיבי האוריינות המדעית יש תרומה גדולה במיוחד לסיוע לַפְּרט בזיהוי מידע שגוי בחיי היום-יום: (1) הבנת פרקטיקות מדעיות; (2) זיהוי והערכת מומחיות מדעית הולמת; (3) ידע אפיסטמי, ו- (4) נטיות והרגלי חשיבה, כגון סקרנות ופתיחות מחשבתית. שנית, אנו עומדים על החשיבות המיוחדת של פתיחות מחשבתית לזיהוי של מידע שגוי בחיי היום-יום לאור הספרות בתחום תקשורת המדע, ואנו מציעים כמה דרכים לקדם אותה בכיתת המדעים.

11 May 2020 Journal of Psycholinguistic Research
Relationship Between Eye-Movement Patterns, Cognitive Load, and Reading Ability in Children with Reading Difficulties
Aya Ozeri-Rotstain, Ifaat Shachaf, Rola Farah, Tzipi Horowitz-Kraus
11 May 2020 JAMA Pediatrics
Science Has Not Proven That Screen Use Impacts Children’s Brain Development – Reply
John S Hutton, Jonathan A Dudley, Tzipi Horowitz-Kraus
4 May 2020 Environmental Education Research
The identity work of environmental education teachers in Israel
Noam Zaradez, Rakefet Sela-Sheffy, Tali Tal
28 Apr 2020 Frontiers in Human Neuroscience
Decreased Functional Connectivity Between the Left Amygdala and Frontal Regions Interferes With Reading, Emotional, and Executive Functions in Children With Reading Difficulties
27 Apr 2020 Behavioral and Brain Functions
Maternal depression is associated with altered functional connectivity between neural circuits related to visual, auditory, and cognitive processing during stories listening in preschoolers
Rola Farah, Paige Greenwood, Johnathan Dudley, John J Hutton, Robert T Ammerman, Kieran J Phelan, Scott K Holland, Tzipi Horowitz-Kraus
15 Apr 2020 Police Practice and Research
Discovering an organisational paradox: the reduction-expansion perceptions in a police training organisation
Sigalit Shahar, Orit Hazzan
8 Apr 2020 Brain Structure & Function
Association between diffusivity measures and language and cognitive-control abilities from early toddler’s age to childhood
Apr 2020 Assistive Technology Outcomes & Benefits
Text-to-Speech Technology: Enhancing Reading Comprehension for Students with Reading Difficulty
Jennifer Keelor, Nancy A Creaghead, Noah H Silbert, Tzipi Horowitz-Kraus
1 Apr 2020 Chemistry Education Research and Practice
Trends and Perceptions of Choosing Chemistry as a Major and a Career
2 Mar 2020 Science & Education
Conceptual Trends and Issues in Biology Didactics
25 Feb 2020 Journal of Environmental Radioactivity
Involving schoolchildren in radon surveys by means of the "Radon Test" online system
Andrei Tsapalov, Konstantin Kovler, Maxim Shpak, Yevhenii Shafir, Yaela Naomi Golumbic, Aline Peri, Dani Ben-Zvi, Ayelet Baram-Tsabari, T Maslov, Odelia Schrire
שילוב תלמידים בסקר הראדון באמצעות המערכת המקוונת “בחינת ראדון”

מאמר זה סוקר את הפיתוח, יישום ושימוש של המערכת המקוונת “בחינת ראדון” לניטור ריכוזי גז ראדון מקומיים באמצעות מדע אזרחי בבית ספר. מדידת הראדון נעשית על ידי תלמידים בבתיהם ללא צורך במומחה ותוך שימוש באמצעי זול ומהלך פשוט של חשיפת בקבוקון פחם פעיל למשך 4-5 ימים בחדר הנבדק. המערכת המקוונת מאפשרת לתלמידים לשמור את נתוני הבדיקה ומיישמת עיקרון חלופי של בניית מפת נתוני ראדון, המציגה את הממצאים בצורה ברורה, תוך הקפדה על סודיות המשתתפים. תוצאות בדיקות הראדון הראשונות נידונות במאמר לצד הצגת דוגמאות למפות הראדון. לבסוף, מוצעת גישה לזיהוי יעיל של מבנים בעלי ריכוזי ראדון גבוהים, המבוססת על עקרון ויסות הראדון.

24 Feb 2020 Active Learning in College Science
Innovation in a MOOC: Project-Based Learning in the International Context
24 Feb 2020 Active Learning in College Science
Engineering Teachers’ Assessment Knowledge in Active and Project-Based Learning
21 Feb 2020 STEM Teachers and Teaching in the Digital Era
Emergent STEM Teaching Possibilities in an Era of Educational Technologies
17 Feb 2020 Assessment & Evaluation in Higher Education
Establishing the validity and reliability of a modified tool for assessing innovative thinking of engineering students
12 Feb 2020 Vaccine
Vaccine information seeking on social Q&A services
חיפוש מידע בנושא חיסונים בפלטפורמות של “שאלות ותשובות” ברשתות החברתיות

מומחים מביעים דאגה מהתפשטותו של מידע שגוי על חיסונים, מעמידותו ומתרומתו להססנות כלפי חיסונים. למרות זאת, רק תשומת לב מועטה הוקדשה להבנת האופן שבו הציבור מחפש מידע על חיסונים באינטרנט ולהבנת האופן שבו הוא מעריך את אמינותו. שיערנו שהורים הססנים מעדיפים מקורות אמינים שנתפסים כבעלי ידע רלוונטי, יושרה ותום לב. חקרנו סוגיה זו בעזרת 4,910 שאלות ו-2,583 תשובות שאוחזרו מתוך שתי פלטפורמות מקוונות לשו”ת: הפלטפורמה “Yahoo! Answers” וקבוצת הפייסבוק “מדברים על חיסונים”. נבדקו  נושאי השאלות, המידה שבה השאלות כוונו באופן מפורש למומחים או לעמיתים, והערכת הגולשים לתשובות שניתנו בפלטפורמה “Yahoo! Answers”, באמצעות ניתוח תוכן וניסוי מקוון. הממצאים מצביעים על כך שהתפלגות נושאי השאלות משתנה בין פלטפורמות שונות, אך בשתי הפלטפורמות, רוב השאלות לא כוונו באופן מפורש למומחים או לניסיון של עמיתים, מה שעשוי להיות מוסבר כניסיון מצד השואלים להשיג תשובה מהירה ובלתי פורמלית, או כניסיון להשיג מידע נוסף או מידע חלופי לידע המקובל. גם תשובות התומכות בהתחסנות וגם תשובות המתנגדות לה נמצאו בקרב ה”תשובות הטובות ביותר” לשאלות על חיסונים, וזאת ביחס פרופורציונלי לשכיחותן מתוך כלל התשובות, מה שמעיד על כך שגם מידע שגוי זוכה לעתים קרובות להערכה גבוהה בסביבות מקוונות. עם זאת, ברגרסיה לוגיסטית נמצא כי לתשובה שנכתבה על ידי איש מקצוע מתחום הבריאות היה סיכוי גדול מפי שניים להיבחר כ”תשובה הטובה ביותר” מתשובות אחרות, מה שמרמז על הערכה כלפי מומחיות בסביבות אלו. עם זאת, בניסוי שנערך עם משתתפים חיצוניים לפלטפורמה, נמצא כי המשתתפים דירגו את האמינות של התשובות בעיקר בהתבסס על היחס שלהן לחיסונים, כאשר תשובות שתמכו בהתחסנות זכו לדירוג גבוה יותר, וזאת במתאם חיובי עם עמדות המשתתפים כלפי חיסונים. מנגד, למומחיות המשיב הייתה אמנם השפעה פחותה על דירוגי האמינות, אך זו עדיין הייתה מובהקת. הממצאים מחזקים את ההשערה שמענה של מומחים לשאלות בסביבות מקוונות עשוי לסייע בהתמודדות עם תופעת ההססנות כלפי חיסונים.

10 Feb 2020 Brain Imaging and Behavior
The neural basis of executive functioning deficits in adolescents with epilepsy: a resting-state fMRI connectivity study of working memory
Ana M Gutierrez-Colina, Jennifer Vannest, Thomas Maloney, Shari L Wade, Angela Combs, Tzipi Horowitz-Kraus, Avani C Modi
3 Feb 2020 ICMI STUDY 25 Conference Proceedings
The Realization Tree Assessment (RTA) Tool as a Representation of Explorative Teaching
3 Feb 2020 ICMI STUDY 25 Conference Proceedings
Metacognitive Processes in Online Collaborative Problem Solving Forums: Mathematics Teachers’ Dual Roles
Zehavit Kohen, Nelly Keller, Boris Koichu
Feb 2020 IEEE Transactions on Education
Model-Based Systems Thinking: Assessing Engineering Student Teams
30 Jan 2020 Brain and Cognition
Maternal reading and fluency abilities are associated with diffusion properties of ventral and dorsal white matter tracts in their preschool-age children
Rola Farah, Jon Dudley, John J Hutton, Tzipi Horowitz-Kraus
30 Jan 2020 Acta Paediatrica
Reading in children with drug-resistant epilepsy was related to functional connectivity in cognitive control regions
Dror Kraus, Jennifer Vannest, Ravindra Arya, John S Hutton, James L Leach, Francesco T Mangano, Jeffrey R Tenney, Anna W Byars, Thomas G DeWitt, Tzipi Horowitz-Kraus
23 Jan 2020 Public Understanding of Science
The experts’ perspective of "ask-an-expert": An interview-based study of online nutrition and vaccination outreach
הפרספקטיבה של המומחה ב-“שאל את המומחה”: מחקר מבוסס ראיונות בנושאי הנגשת נושאי החיסונים והתזונה ברשת
הרשתות החברתיות מאפשרות למומחים ליצור קהילות ולקיים דו-שיח ישיר עם הציבור, מה שעשוי לקדם הבנה הדדית ביניהם. עם זאת, רק מעט יודע על השתתפותם של מומחים בקהילות מקוונות, או על דרכים אפקטיביות להכשרת מומחים לתקשורת המדע בסביבות אלה. חקרנו סוגיה זו תוך התמקדות במומחים שמשתתפים בהתנדבות בפלטפורמות מקוונות ובשיקולים שמנחים אותם בהשתתפות זו. לצורך כך, ערכנו עשרים ראיונות מאזכרים עם מומחים המשתתפים בקבוצות פייסבוק לשאלות ותשובות בענייני מדע ובריאות: “מדברים על חיסונים” ו”תשאלו דיאטנית”. הממצאים מלמדים שהמומחים פועלים לפי מערך שיקולים מגוון, שנועד, בין היתר, לבסס אמינות אפיסטמית בעיני השואלים ומתבוננים מן הצד. שיקולים אלה משתייכים לשלוש מטרות ולשני אילוצים: הפרכת מידע שגוי, ביסוס תום לב וביסוס יכולות מקצועיות תוך שמירה על יושרה ועל בהירות. מהממצאים עולה שכשל אמפתי ושחיקה משבשים את היכולת לבסס תום לב. אנו דנים בהשלכות של ממצאים אלו להמשגת “אוריינות מדעית ברמת הקהילה” ובנוסף לכך, אנו טוענים שעל סמך ממצאים אלו ניתן לזהות ידע ומיומנויות שרצוי ללמד במסגרות להכשרת מומחים לתקשורת המדע.
 
16 Jan 2020 Chemistry Education Research and Practice
How to promote chemical literacy? On-line question posing and communicating with scientists
13 Jan 2020 2019 Physics Education Research Conference Proceedings
Supporting productive exploration in invention activities: are simulations too challenging?
Jonathan Massey-Allard, Ido Roll, Joss Ives
10 Jan 2020 Frontiers in Robotics and AI
Robot-Supported Collaborative Learning (RSCL): Social Robots as Teaching Assistants for Higher Education Small Group Facilitation
Rinat B Rosenberg-Kima, Yaacov Koren, Goren Gordon
8 Jan 2020 PloS One
Can scientists fill the science journalism void? Online public engagement with science stories authored by scientists
3 Jan 2020 European Journal of Teacher Education
Experiences of Preservice Teachers Exposed to Project-Based Learning
Dina Tsybulsky, Michal Gatenio-Kalush, Musa Abu Ganem, Etty Grobgeld
Jan 2020 Advancing Educational Research With Emerging Technology
Linguistic Analysis of Science Teachers’ Narratives Using AntConc Software
2020 Book: Deeper Learning, Dialogic Learning, and Critical Thinking
AugmentedWorld : A location-based question-generating platform as a means of promoting 21st-century skills
2020 Global Journal of Engineering Education
Importance of technical and soft skills: electronics students’ and teachers’ perspectives