סטודנט.ית בטכניון? קורסי הפקולטה פתוחים בפניך

קורסי בחירה מועילים ומרתקים המחברים בין עולם הידע המדעי-הנדסי-טכנולוגי ודרכי הנגשת ידע זה בכל מקום ובכל עת:

  • שיפור התקשורת בפרזנטציות שונות, ועמידה מול קהל או קבוצה
  • בניית עולמות חינוך, הדרכה והוראה בסביבות שונות, בכיתה, בעסקים, באולם ההרצאות, בפלטפורמות מקוונות, ובמסגרות תרבותיות-חינוכיות מגוונות
  • שיטות להנגשת ידע מכל סוג, כלי מחקר והערכה של חווית הלימוד באוכלוסיות מגוונות ולמטרות שונות
  • התנסות מעשית בסביבת מעבדה במסלולי הפקולטה השונים, סיורים לימודיים

בנוסף, קורסי הפקולטה יחשבו כנקודות זיכוי למצטרפים לתוכנית “מבטים”, חוג לאחר תואר הכולל אישור לתעודת הוראה לחטיבות העליונות. ניתן להצטרף ל”מבטים” לקראת סיום התואר הראשון, במגוון מסלולים: מתמטיקה, ביולוגיה, כימיה, פיזיקה, מדעי המחשב, הנדסת חשמל-אלקטרוניקה, הנדסת מכונות-רובוטיקה ומדע וטכנולוגיה לכל.

קורסים לדוגמה בסמסטר חורף תשפ”א:

יסודות למידה והוראה, 214120 (2 נק’)

בקורס נעסוק בשאלות הרלוונטיות ללימודים בטכניון ולעבודה: מהי למידה, כיצד האדם לומד ואיך ללמוד באופן יעיל? איך להכין הרצאה מוצלחת ולעורר את העניין של השומעים? איך ניתן להתגבר על פחד קהל?  

מרצה: ד”ר ארי גרו
__________________________________________________________________

הרשת כסביבה לימודית 216101 (3 נק’)

הקורס עורך הכרות עם התפתחויות ברשת העולמית וסוגיות הקשורות להוראה ולמידה מרחוק. הקורס רלוונטי ביותר לימים אלו, תקופה ייחודית בהיסטוריה האנושית, בה כולנו נדרשים לריחוק חברתי והלמידה נעשית באופן מקוון ומרחוק.
הקורס דן בנושאים בחזית הלמידה הדיגיטלית, כולל המיומנויות הדרושות ללמידה ועבודה במאה ה-21, למידה מעורבת והיברידית, למידה אסינכרונית וסינכרונית, למידה מבוססת מיקום, הכיתה ההפוכה וקורסים מקוונים מרובי משתתפים (MOOC).
בקורס לומדים סטודנטים בסמסטרים מתקדמים של תואר ראשון וסטודנטים לתאר שני ושלישי.

מרצה: פרופ’ מירי ברק, עוזרת המשנה הבכיר ללמידה והוראה בטכניון

__________________________________________________________________

הוראת המדעים – זיקה להוראת הטכנולוגיה, 216110 (2 נק’)
מה מבחין בין מדע לבין טכנולוגיה? האם המדע קדם לטכנולוגיה או אולי הטכנולוגיה קדמה למדע? איך נוצרים תחומי ידע כמו  “מיקרו-מערכות אלקטרו-מכאניות”  ו-“ביו-מכניקה של רקמות”?

כיצד ללמד וללמוד נושאים בין תחומיים המשלבים מדע וטכנולוגיה?

מרצה: ד”ר ארי גרו

_________________________________________________________

התפתחויות בהוראת הפיזיקה, 216004 (3 נק’)

התנסות בהנחיה מודרכת של תלמידי תיכון 5 יח”ל פיזיקה בפרויקטים שעוסקים בבניה וכיול של מכשירי מדידה מחומרים זולים ומתכלים (שעון מים, שעון מטוטלת, מד מרחק וכד’) והוראה של משמעות המדידה הפיזיקאלית דרך עבודה על פרויקט. 

מרצה: פרופ”מ שולי קפון

_________________________________________________________

פרטים נוספים על תוכנית “מבטים”

פרטים נוספים על לימודים לתואר שני ושלישי.