סדרת הרצאות מקוונות בנושאי חינוך

t-hub, מרכז היזמות והחדשנות בטכניון, ממשיך את סדרת ההרצאות המקוונות (Webinars) לסמסטר אביב ומזמין אתכם להרצאה יחודית בנושא:

חדשנות חינוכית

לא תאמינו כמה חדשנות יש בעולם החינוך. הצטרפו אלינו, לשמוע על חדשנות חינוכית מהגיל הרך ועד השכלה גבוהה.  6 מרצים, 5 הרצאות, 15 דקות כל אחת

יום ראשון | 14.06.2020  |  17:30  – 19:00

קישור להרשמה: https://bit.ly/thubOnLineED

פרוט חמשת ההרצאות:

………………………………………………………. …………………………….. ……………………………..

רוצים באמת להשפיע על החברה? תתחילו בגיל הרך!

ד”ר ענת בר, מקימה ומנהלת מרכז הפעו”ט (הדרכה פעילות וטיפול לגיל הרך), מומחית בתחום הגיל הרך, יועצת לארגונים בתחום הגיל הרך, מרצה באוניברסיטת חיפה ובכנסים בארץ ובעולם.

צלילה פרנקל-פרסיקו, מנהלת מרכז צעירים וחדשנות טירת כרמל – ‘תגדירו עתיד’ – יזמות, קריירה, קהילה; יזמה והקימה את GrowHub 

תקופת החיים המכוננת ביותר בחייו של אדם מתחילה עם צאתו לאוויר העולם ובשנים הראשונות לחייו. המוח של הילד מתפתח משמעותית בתקופה זו, וכן מרבית כישוריו ויכולותיו אשר ישרתו אותו כאדם בהמשך חייו. זוכה פרס נובל לכלכלה, פרופ. ג’יימס הקמן, הראה שהשקעה חברתית-כלכלית בתקופת הגיל הרך מסתמנת כאחד המעשים המקדמים ביותר חברה בריאה ואנשים בריאים .

לכן, אנחנו ב- GrowHub  בחרנו להתמקד בפיתוח ובעידוד יזמות וחדשנות בגיל הרך (לידה עד 7), מתוך הבנה  שרעיונות אשר יכולים להיוולד אצל כל אחד ואחת מכם/ן, הם בעלי פוטנציאל אמיתי להשפיע על החברה כולה בעתיד לבוא!

בהרצאתנו נציג את מרחב החדשנות החדש לגיל הרך ואפשרויותיו השונות. 

……………………………………………………….

מרחב עמית – “להסתדר בחיים? להסתדר עם עצמך!”

ארז לבקוביץ, מחנך על בסיס ‘הטוב שבאדם’, יזם חינוכי, שותף להקמתם של שלושה בתי ספר ייחודיים.

מרחב עמית הוקם על מנת לקדם את החינוך על בסיס הטוב שבאדם מתוך אמונה וניסיון שלכל אדם יש better way in life.

מרחב עמית משתמש בכוחות חינוכיים פנימיים ומשמעותיים. היכולת להסתדר עם עצמי ולא רק לשאוף ל”הסתדר בחיים”,

היכולת לראות את הטוב שבאדם ולחוש אותו, לגלות את הטוב שבסביבה ולהוביל לעוד ועוד יזמויות, משפחות וילדים שינסו ויחקרו את הדרך הזו.

לפעמים צריך רק להצית את הטוב .

……………………………………………………….

למה “מדוע” ?

ניר רווה , איש חינוך , מנהל לשעבר , שותף מייסד ב edge , חברת סטארט אפ חינוכי , מלווה תהליכי שינוי במסגרות חינוכיות , מטפל , מרצה ויועץ לרשויות ובתי ספר, מאפשר פדגוגי של פרוייקט מדוע.

” איך מתכננים סביבה חינוכית חדשנית , על מה חושבים , על מה מתלבטים ואיך יוצאים לנסות לשנות את העולם “.  יוזמת “מדוע”,  היוזמה שמציעה מודל חלופי למערכת החינוך, בו תהליך הלמידה הוא באחריות הלומד, מאופשר על ידי קהילה וטכנולוגיה.

……………………………………………………….

הצילו – מאיפה משיגים מורים?? הפתרון שמונח לנו מתחת לאף

ויקי אלמוג-אייזנברג, יזמית ויועצת לסטרטאפים וארגונים בפיתוח אסטרטגיית התאמת המוצר לשוק שלהם. ויקי מנהלת פיתוח עסקי של קהילת החדשנות באינטל. תחום החינוך האלטרנטיבי והיזמות החינוכית קרובים מאוד לליבה והיא לקחה חלק במספר מיזמים משמעותיים בנושא.

עד 2030 כמות התפקידים שידרשו רקע טכנולוגי בשוק העבודה תוכפל. איך העולם מכין את עצמו?

מה אנחנו יכולים לעשות כדי לעמוד בקצב הצמיחה האקספוננציאלי בביקוש עובדים מיומנים טכנולוגית?

מט”צים יכולים להוות חלק מהפתרון, ככח הדרכה איכותי, שגדל עם הטכנולוגיה ובעל תפישה מהירה. פתרון מעין זה יכול לחסוך משמעותית משאבים תוך כדי הנגשה אפקטיבית יותר של ילדים רבים אחרים לכיוונים טכנולוגיים.

……………………………………………………….

שילוב בני נוער בעולם האקדמיה והתעשיה

שמואל צ’אושו מהנדס בצה”ל ובאלביט, מורה ומוביל בתחום היזמות בבתי הספר בגישת המייקרים וחוקר חינוך ליזמות (טכניון). 

  • Start Up Nation needs Start Up Education
  • היוזמה החינוכית
  • חינוך ליזמות דרך שלוש אבני דרך: 
    • זיהוי צורך
    • רכישת מיומנויות מתקדמות, דוגמת: אלקטרוניקה ובקרה, תכנות, מידול 3D, זיהוי צרכים, למידת עמיתים, סיעור מוחות, מרעיון למוצר. 
    • האקתון ככלי פדגוגי/יישומי להאצת התהליך מרעיון למוצר