מתמטיקה: מעבדת MTED

ראש קבוצת MTED: הכשרה ופיתוח מקצועי של מורים למתמטיקה: ד”ר זהבית כהן

מטרות ונושאי המחקר: קבוצת המתמטיקה MTED עוסקת במחקר הנוגע להכשרה ופיתוח מקצועי של מורים למתמטיקה, בדגש על בעיות אוריינות מתמטית בעלות הקשר מדעי-הנדסי, שילוב טכנולוגיה, ומטה-קוגניציה.

המחקר מתבצע במעבדת הסימולציה MTED אשר מאפשרת צילום איכותי של שיעורי הוראה בחדר ייעודי המאפשר הדמייה של כיתת לימוד רגילה על-ידי ריהוט מתאים, תוך שימוש בציוד טכנולוגי מתקדם הכולל לוחות חכמים, מצלמות רובוטיות המאפשרות צילום מזוויות שונות, תאורה מתאימה, ציוד אקוסטי המאפשר צילום ושמע באיכות גבוהה ועוד. חדר נוסף ייעודי מיועד לסטודנטים בקבוצת המחקר, וכולל גם חדר בקרה הכולל תוכנה לניהול הציוד המאפשרת שליטה בזוויות הצילום, העלאה אוטומטית של צילומי הוידאו, וכן צפייה במתרחש במעבדת הסימולציה דרך חלון חד-כיווני.

כיום, קבוצת המחקר מתמקדת בפיתוח מקצועי של מורים למתמטיקה דרך פרויקט I-MAT (Integrated Math And Technology) הממומן על ידי קרן טראמפ, ומטרתו פיתוח, הטמעה והערכה של משימות מעודדות אוריינות מתמטית בהקשר מדעי-הנדסי.

אוכלוסיית המחקר: פרחי הוראה, מורים ותלמידים